Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Nissan Sport Sedan Concept: víc, než luxus

Koncept

21.01.2014

Vzpomínáte ještě na Nissan Maxima? Tak jeho nejnovější generace bude vypadat tak, jak naznačuje studie Sport Sedan Concept. Ušel pořádný kus cesty, co říkáte?

Autor:RedakceFoto:Autohit

Nissan Maxima tak, jak si ho pamatujeme z našich silnic, tedy třeskutě nudné a houpavé přibližovadlo, to už dávno není pravda. Poté co odešel z Evropy se postupně změnil v auto, které má ambice prosadit se v luxusní třídě a to i přesto, že z tabulkového hladiska zůstává stále o kategorii níž.

To, co mu chybí na délce, nahrazuje zaměřením na kombinaci luxusu a sportovních jízdních vlastností, což je recept, prosazovaný prémiovými automobilkami BMW, Mercedes-Benz a Audi. A nejnovější chystaná generace si klade za cíl posunout vůz zase o kousek dál, přičemž předobrazem těto snahy je studie Nissan Sport Design Concept.

Studie Sport Design má na délku trošku neduživých 4870 mm, ale už šířka 1912 mm naznačuje ambice vozu, o 2825 mm dlouhém rozvoru nemluvě. Že se vám nezdá příliš dlouhý? Je třeba mít na paměti, že Nissan Maxima byl, je a stále bude vůz s pohonem předních kol a na předokolku jde rozhodně o slušnou hodnotu.

Koncept také zkrášlují 21" kola, obutá do pneumatik o rozměru 275/30, tak velké ráfky ale sériový model nejspíš nedostane, stejně jako budou určitě poněkud zjemněny tvary jeho karoserie, ovšem základní linie a celkové řešení vzhledu určitě zůstanou zachovány. Naopak velmi reálně působí interiér auta, na což nenápadně poukazuje také sám Nissan, dá se tedy očekávat, že bude mít k sérii blíž, než bychom si možná mysleli.

Sport Design Concept je podle Nissanu navržen pro "300+ hp (221 kW) V6 3.5" motor s bezestupňovou převodovkou CVT Xtronic a inovativním systémem pérování. V tomto ohledu tedy maxima zůstane víceméně na svém, V6 3,5 l s výkonem 216 kW a CVT má totiž i nyní.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: