Corvette Stingray Z06 2015: lepší už to nebude
19.01.2014
Corvette v Detroitu představilo ostré sportovní kupé Corvette Stingray s označením Z06. Dobře si jí prohlédněte, je to nejsportovnější verze sedmé generace, jaká se bude vyrábět. Se ZR1 se tentokrát nepočítá.
Premiéra okruhově zaměřeného sporťáku Corvette Stingray Z06 na letošním NAIAS se nesla v poněkud rozporuplném duchu. Na jednu stranu je tady skutečně úchvatný exemplář nadupaného auta, na druhou stranu jej u GM považují za tak dobrý, že tahle generace "korvety" přijde o vrcholnou specifikaci ZR1. Tak se na Z06 tedy pojďme podívat.
Důvod, proč máte chtít Corvette Stingray Z06 se nachází pod dlouhou vyboulenou kapotou s pořádnými žábrami. Jedná se o motor V8 6,2 l, jenž, protože Z06 musí nahradit ZR1, je přeplňován 1,7litrovým kompresorem Eaton s mezichladičem, jenž je schopný točit až 20.000/min (na rozdíl od Eatonu v ZR1, jenž zvládl jen 15 tisíc). Také má kratší rotory, aby se zlepšila rychlost reakcí.
GM zatím neuvedlo přesné parametry, ale motor má mít "nejméně 635 koní (467 kW)" a 860 Nm půjde na zadní kola buď prostřednictvím sedmistupňového manuálu nebo osmistupňového automatu. Motor samotný dostal přímé vstřikování, proměnné časování ventilů a suchou klikovou skříň, takže žádná primitivní americká síla, ale sofistikovaná technika.
Motorem to ale pouze začíná. Karoserie prošla řadou drobných úprav včetně otvorů pro přívod a odvod horkého vzduchu od brzd a dostala spodní karbonový bodykit (součást Z51 Performance Package), křídlo, difuzor a velká kola, vpředu s pneumatikami Michelin Pilot Sport 285/30 ZR 19 a vzadu 335/25 ZR 20.
Mezi paprsky si nelze nevšimnout 14,6" ocelových kotoučů Brembo se šestipístkovými třmeny, které ze v rámci paketu Z07 nahradit karbonkeramickými Bremby s 15,5" disky vpředu a 15,3" kotouči vzadu, což ušetří 10,5 kg neodpružené hmoty. Součástí balíčku jsou také pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup. Přenos síly motoru na kola pomáhá zlepšovat elektronicky ovládaný diferenciál se zvýšenou svorností, o stabilitu auta a jízdní komfort se starají tlumiče Magnetic Ride Control.
Interiér se od klasické Corvette Stingray příliš neliší. Najdete v něm navíc volant se zpoštěnou spodní částí a lze vybírat mezi sedadly GT a Competition Sport, přičemž v kabině naleznete kombinaci kůže Nappa, mikroplyše, hliníku a karbonu. Novinkou je hliníkový ochranný rám, jenž umožňuje u Z06 jezdit s odstraněným střešním panelem. I bez něj má vůz o 20 % větší tuhost, než ZR1, s ním pak dokonce o 60 %!
Před Corvette Stingray je ještě sposta ladění, vylepšování, testování a útoků na časy Severní smyčky Nürburgringu, do prodeje totiž půjde až za rok.