Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Corvette Stingray Z06 2015: lepší už to nebude

News

19.01.2014

Corvette v Detroitu představilo ostré sportovní kupé Corvette Stingray s označením Z06. Dobře si jí prohlédněte, je to nejsportovnější verze sedmé generace, jaká se bude vyrábět. Se ZR1 se tentokrát nepočítá.

Autor:RedakceFoto:Autohit

Premiéra okruhově zaměřeného sporťáku Corvette Stingray Z06 na letošním NAIAS se nesla v poněkud rozporuplném duchu. Na jednu stranu je tady skutečně úchvatný exemplář nadupaného auta, na druhou stranu jej u GM považují za tak dobrý, že tahle generace "korvety" přijde o vrcholnou specifikaci ZR1. Tak se na Z06 tedy pojďme podívat.

Důvod, proč máte chtít Corvette Stingray Z06 se nachází pod dlouhou vyboulenou kapotou s pořádnými žábrami. Jedná se o motor V8 6,2 l, jenž, protože Z06 musí nahradit ZR1, je přeplňován 1,7litrovým kompresorem Eaton s mezichladičem, jenž je schopný točit až 20.000/min (na rozdíl od Eatonu v ZR1, jenž zvládl jen 15 tisíc). Také má kratší rotory, aby se zlepšila rychlost reakcí. 

GM zatím neuvedlo přesné parametry, ale motor má mít "nejméně 635 koní (467 kW)" a 860 Nm půjde na zadní kola buď prostřednictvím sedmistupňového manuálu nebo osmistupňového automatu. Motor samotný dostal přímé vstřikování, proměnné časování ventilů a suchou klikovou skříň, takže žádná primitivní americká síla, ale sofistikovaná technika.

Motorem to ale pouze začíná. Karoserie prošla řadou drobných úprav včetně otvorů pro přívod a odvod horkého vzduchu od brzd a dostala spodní karbonový bodykit (součást Z51 Performance Package), křídlo, difuzor a velká kola, vpředu s pneumatikami Michelin Pilot Sport 285/30 ZR 19 a vzadu 335/25 ZR 20.

Mezi paprsky si nelze nevšimnout 14,6" ocelových kotoučů Brembo se šestipístkovými třmeny, které ze v rámci paketu Z07 nahradit karbonkeramickými Bremby s 15,5" disky vpředu a 15,3" kotouči vzadu, což ušetří 10,5 kg neodpružené hmoty. Součástí balíčku jsou také pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup. Přenos síly motoru na kola pomáhá zlepšovat elektronicky ovládaný diferenciál se zvýšenou svorností, o stabilitu auta a jízdní komfort se starají tlumiče Magnetic Ride Control.

Interiér se od klasické Corvette Stingray příliš neliší. Najdete v něm navíc volant se zpoštěnou spodní částí a lze vybírat mezi sedadly GT a Competition Sport, přičemž v kabině naleznete kombinaci kůže Nappa, mikroplyše, hliníku a karbonu. Novinkou je hliníkový ochranný rám, jenž umožňuje u Z06 jezdit s odstraněným střešním panelem. I bez něj má vůz o 20 % větší tuhost, než ZR1, s ním pak dokonce o 60 %!

Před Corvette Stingray je ještě sposta ladění, vylepšování, testování a útoků na časy Severní smyčky Nürburgringu, do prodeje totiž půjde až za rok. 

 

 

 

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: