Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Acura TLX Prototype: je to příští Honda Accord?

Koncept

19.01.2014

Luxusní značka Hondy představuje nový sportovní sedan, jenž bude lákat na atraktivní vzhled a špičkovou techniku. Dočkáme se ho v Evropě?

Autor:RedakceFoto:Autohit

Acura byla vůbec první japonskou prémiovou značkou, vytvořenou pro americký trh, ale příliš konzervativní přístup mateřské Hondy způsobil, že se v průběhu času Lexus a Infiniti německé konkurenci přiblížily více. V posledních dvou letech ale Acura zase začíná ztrátu snižovat a nový model TLX, namířený proti Lexusu IS, Infiniti Q50, ale pochopitelně i BMW 3, Mercedesu C a Audi A4 má v plánu se prosadit v midsize kategorii luxusních sedanů.

Acura s příchodem TLX dělá pořádek v nabídce čtyřdveřových vozů a současně nahrazuje jak typ TSX, jenž je v Evropě prodávaný jako Honda Accord, tak větší TL. Nově tak bude mít Acura sedany pouze tři - kompaktní ILX, midsize TLX a luxusní RLX. A právě to nám dává určité šance, že se nové TLX podívá do Evropy jako devátá generace Hondy Accord. Jestli do dopadne, to ukáže až čas, tak se pojďme zatím podívat, s čím se Acura chce v nabíté konkurenci prosadit.

Jak můžete vidět na fotkách, TLX hodně sází na vzhled. Má agresivně stylizovanou příď s velku maskou chladiče a LED světlomety Jewel Eye, dlouhá příď s opticky krátkou, vzad posunutou kabinou evokuje vozy kupé a dynamicky vyhlíží i záď vozu s křidélkem, integrovaným do odtrhové hrany víka kufru. Sedan s údajně extrémně tuhou karoserií je dlouhý 483 mm, má rozvor 277 cm a stojí na dvacetipalcových kolech o rozměru 265/30.

Acura TLX

Acura TLX

Vzhled sám o sobě ale nestačí, proto bude TLX podle tvrzení Hondy moderní technikou nejvíce nabitý vůz v historii značky. Základní motorizací se stane nový atmosférický přímovstřikový benzinový čtyřválec 2.4 i-VTEC, zkombinovaný s dvouspojkovou osmistupňovou převodovkou, vybavenou navíc netradičně měničem, čímž bude zajišťěna jak rychlost, tak hladkost řazení. Jeho alternativou bude motor V6 3.5 i-VTEC, zkombinovaný dokonce s devítistupňovým automatem.

Acura TLX bude standardně předokolka s plně nezávislým aktivním řízením zadních kol P-AWS (Precision All Wheel Steering), šestiválec bude možné mít také s vyhlášenou čtyřkolkou SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive) s funkcí vektorování točivého momentu mezi koly zadní nápravy. Všechny podstatné elektronické systémy se budou přizpůsobovat zvolenému režimu systému IDS (Integrated Dynamics System), jenž bude možné nastavovat v módech Comfort, Normal, Sport a Sport+.

TLX bude ovšem na výši i co se interiéru týče. Acura slibuje špičkový akustický komfort, nejnovější generaci infotainmentového systému AcuraLink s kompatibilitou Android a další a další elektronické vychytávky. Prodej vozu v USA začne v polovině léta. 

J3e37Pd6cYU

Tagy: honda, acura, tlx
Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: