Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Kia GT4 Stinger: kompaktní zadokolka s turbem má 320 koní

Koncept

16.01.2014

Studie malého sporťáku od Kie vypadá nakonec ještě slibněji, než jsme si odvážili myslet. Kdy se ale dostane do výroby?

Autor:RedakceFoto:Autohit

Kia GT4 Stinger se nám líbila už od chvíle, kdy Korejci ukázali první fotografie a prozradili základní informace. Realita ale předčila očekávání – GT4 Stinger nejen že je velmi povedené retro, zkombinované s moderními prvky (tedy moderními s ohledem na americké zvyklosti :-) ), ale především ve velmi rozumné velikosti.

 Na rozdíl od jediného korejského kupé současnosti, kterým je Hyundai Genesis Coupe, které patří k největším autům střední třídy, je GT4 Stinger z dílny kalifornského designcentra značky nefalšovaný kompakt s délkou 4310 mm, rozvorem 2619 mm a váhou pouze 1300 kg, rozloženou mezi nápravy v poměru 52:48. Jinými slovy jedná se o konkurenta Toyoty GT 86, která v současnosti sbírá ovace všude tam, kde je to jen trochu možné.

 Jak už bylo prozrazeno dříve, pod kapotou je prý turbem přeplňovaný dvoulitr T-GDI s přímým vstřikem a výkonem 320 k/235 kW. Ten roztáčí prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky zadní kola o rozměru 375/35 R 20, zatímco vpředu jsou obuty pláště 235/35 R20, v obou případech Pirelli P-Zero. Zpomalení auta mají na starosti čtyřpístkové brzdy Brembo s 15“ kotouči a kola využívají jedinou centrální matici.

 GT4 Stinger vypadá, jako by už zítra mohl sjíždět z výrobní linky, ale bohužel tomu tak není, jde zatím čistě o studii, kterou prý akutálně není v plánu vyrábět. Což ovšem neznamená, že se ty plány nemohou za půl roku nebo za rok změnit. Myslíme si, že bychom si všichni dobrou konkurenci GT 86 za nebezpečně příznivou cenu zasloužili.

Tagy: kia, gt4, stinger
Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: