Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Nissan GT-R Nismo: Godzilla na steroidech v akci

Představení

04.01.2014

Nejostřejší sporťák Nissanu všech dob GT-R Nismo sice zatím nevyrazil pokořit rekord Nürburgringu, ale malou demostrací jeho potenciálu budiž video, zachycující jeho řádění na japonském okruhu Sodegaura Forest Raceway.

Autor:RedakceFoto:

Nissan už se svým supersportem GT-R postavil na hlavu snad všechna pravidla, která se v souvislosti se sportovními auty tradovala, jmenovitě ta, že těžké auto s pohonem všech kol a motorem vpředu nemůže být nikdy rychlejší než exotické sporťáky s motorem uprostřed a pohonem zadních kol a z tohoto kupé tak mají nahnáno i auta s trojnásobnou cenovkou.

...a do toho si klidně přijde Godzilla2 - GT-R upravené závodní divizí Nismo k ještě suverénnějším výkonům. Dá se očekávat, že GT-R Nismo opět výrazným způsobem promluví do statistik nejrychlejších časů na Severní smyčce Nürburgringu. Na to ale bude mít celý rok 2014, prozatím se podívejte na parádní propagační video automobilky z japonského okruhu Sodegaura Forest Raceway.

Uw4VpJXn41c

A vzhledem k tomu, že se GT-R Nismo představil zrovna v době, kdy byl web autohit.cz mimo provoz, dovolte nám připomenout, co je tohle auto vlastně zač.

Je samozřejmé, že Nismo nemohlo nechat jen tak bez povšimnutí dvakrát přeplňovaný V6 3,8 l, takže nyní disponuje výkonem 600 koní (441 kW) a točivým momentem 652 Nm. Ten dostal větší turbodmychadla, požívaná v závodních sériích GT3, výkonnější palivové čerpadlo a modifikovanou elektroniku.

Podvozek dostal také nové naladění, které má údajně zajistit lepší jízdní vlastnosti i stabilitu, aniž by utrpěla kvalita jízdy. O to se postarají nové pružiny a tlumiče Bilstein DampTronic s možností nastavení tří režimů Comfort, Normal a R. S nimi spolupracují speciálně vyvinuté dvacetipalcové pneumatiky Dunlop o rozměru 255/40 vpředu a 285/35 vzadu.

Nissan GT-R Nismo

Dále se změnila geometrie zavěšení, vůz dostal silnější 17,3mm dutý zadní stabilizátor a zpevněn byl i samotný skelet karoserie. Pokrok Nismo zaznamenalo ovšem také v oblasti aerodynamiky. Nový bodykit zlepšil stabilitu ve vysokých rychlostech, omezil vztlak a nové zadní křídlo při rychlosti 300 km/h generuje přítlak o 100 kg větší, než doposud. To vše při zachování součinitele odporu vzduchu cd=0,26. Vůz má také nová karbonová sedadla Recaro, kabina dostala čalounění alcantarou včetně volantu a kontrastní červené šití.

Tagy: nissan, gt-r, nismo
Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: