Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Ford C-Max Solar Energi: k pohonu stačí slunce

Koncept

03.01.2014

Chtěli byste auto, které jezdí opravdu úplně zadarmo? Ford takové má. Tedy bude mít. Vlastně ...mohl by mít.

Autor:RedakceFoto:

Solární automobily, tedy vozy, využívající k pohonu čistě energii ze slunce, to už tu bylo. Jenže vždy se jednalo o experimentální projekty, které měly ke klasickému autu hodně daleko. To ale není případ konceptu Ford C-Max Solar Energi. Jedná se o klasické kompaktní MPV, skutečně schopné jezdit pouze "na slunce".

Problém experimentálních solárních aut byl vždy v tom, že musely pracovat jen s aktuálně dostupným množstvím slunečního světla, což ale u C-Maxu Solar Energi neplatí. Jedná se totiž o klasický plug-in hybrid, jenž je vybaven Li-Ion akumulátory. Ty lze v případě C-Maxu Solar dobíjet nejen prostřednictvím kabelu z elektrické sítě, ale také pomocí na střeše vozu umístěných solárních panelů.

Ty jsou umístěny pod speciálním sklem, které funguje jako čočka a umožňuje tak zintenzivňovat sluneční svit a Ford tvrdí, že při celodenním stání pod širým nebem kolektory nastřádají tolik energie, jako při čtyřhodinovém dobíjení z elektrické sítě, které postačí k plnému dobití akumulátorů.

Ford C-Max Solar Energi Concept

Parametry auta přitom zůstávají stejné jako u klasického plug-inu C-max Energi, tedy dojezd na elektřinu a benzin celkem 998 km, přičemž těch čistě elektrických 34 kilometrů lze díky solárním článkům absolvovat zcela zdarma.

Ford představil koncept C-Max Solar Energi na elektronické výstavě CES v Las Vegas (stejně jako Audi svůj Sport Quattro laserlight) a následně vůz podstoupí ve spolupráci s Georgia Institute of Technology intenzivní testování, které má ověřit funkčnost celého systému v reálném světě. Kdoví, možná že vše dopadne dobře a za pár let skutečně budeme moci koupit auto, s nímž budete moci ujet každý den 30 km úplně zdarma. Otázkou ovšem je, jak dobře si za toto privilegium nechá výrobce zaplatit...   

saN1r_f2UIs
 

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: