Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mercedes-Benz C 2014 (W205): větší, lehčí a …lepší

Premiéry

16.12.2013

Mercedes oficiálně představil novou generaci sedanu střední třídy, označenou tradičně C, tentokrát s kódovým označením W205. Vypadá to, že by se na ní mohli nechat přesvědčit i současní majitelé většího Éčka…

Autor:RedakceFoto:

Nový Mercedes-Benz třídy C W205 byl v posledních dnech částečně odhalován díky různým únikům nekvalitních fotek a nepotvrzených informací, myslíme si však, že v tomto případě bylo lepší si počkat na oficiální snímky a informace a představit vám novou C-Class tak, jak se na Mercedes sluší, tedy na úrovni.

 Pokud už jste se prokousali fotogalerií a nabyli jste dojmu, že nový Mercedes-Benz C modelového roku 2014 )W205) působí jako dost velké auto, pak musíme tuto informaci potvrdit. Na délku povyrostl o 95 mm na 4686 mm, na šířku přibral 40 mm na konečných 1810 mm a rozvor náprav vzrostl o 80 mm na 2840 mm. přičemž se zvětšil kufr na 480 l. A to rozhodně nejsou zanedbatelné rozdíly. Současně je také třeba říci, že to céčku opravdu sluší, čemuž napomáhá i efektní vzhled LED světlometů. Ostatně design v posledních letech ve Stuttgartu zvládají na jedničku bez ohledu na kategorii vozu.  

 V souvislosti s dříve avizovaný větším důrazem na sportovní image trojcípé hvězdy dostal interiér hodně výrazný dynamický švih, tvarem volantu počínaje, přes ztvárnění sedadel až po masivní kulaté výdechy ventilace. Dokonce je třeba říci, že Mercedes C působí sportovněji uvnitř, než zvenku, jen ta sedmipalcová obrazovka (u verzí s navigací Comand 8,5") se zbytkem nějak neladí. Že se uvnitř budete cítit jako v bavlnce zajistí třeba i klimatizace, získávající informace o poloze auta z GPS nebo zařízení na ionizaci a parfemaci vzduchu.

 Na řidiče i zbytek posádky čeká doslova smršť nejnovějších elektronických vychytávek palubního infotainmentového systému (head-up displej nevyjímaje), jejichž seznam si budete moci se zájmem přečíst, až si ho budete u dealera specifikovat, pojďme se místo toho věnovat důležitějším oblastem.

 I přes nárůst rozměrů vůz s novou generací shodil díky rozsáhlému použití hliníku dle konkrétní specifikace až 100 kg a v kombinaci s lepší aerodynamikou (koeficient cd je u C220 BlueTEC ECO 0,24!) i pohonným ústrojím slibuje posunout jízdní zážitky zase o pořádný kus výš. A tím nemyslím jen zdokonalené jízdní vlastnosti díky aktivnímu řízení Direct Steer a novému čtyřprvkovému zavěšení přední nápravy a možnosti zvolit mezi komfortním, sportovnějším nebo sportovním charakterem pérování, v posledním případě sníženým o 15 mm. Jako první vůz v této třídě bude Mercedes C k dispozici se vzduchovým pérováním Airmatic s režimy Comfort, Eco a Sport.

Nové céčko dostalo také dvě nové šestistupňové manuální převodovky pro čtyřválcové motory a vylepšený sedmistupňový automat 7G-Tronic Plus. Benzinové motory BlueDirect vzaly do rodiny také čtyřválce a disponují třetí generací vstřikovačů. Na začátku prodeje budou k dispozici dva – C 180 a C 200. V prvním případě se jedná o přeplňovanou šestnáctistovku s výkonem 115 kW při 5300 otáčkách a točivým momentem 250 Nm v rozmezí 1200-4000/min, ve druhém pak o dvoulitr se 135 kW při 5500 otáčkách a s 300 newtonmetry v rozmezí taktéž 1200-4000 otáček. Ten prvně jmenovaný zvládne s manuálem zrychlit z nuly na stovku za 8,2 s (8,5 s s automatem), C200 pak stačí 7,5 s (7,3 s).

Důležitější však budou pro tento model patrně turbodiesely. Nejdříve bude k mání C220 BlueTec se 125 kW při 3200-4200/min a 400 Nm při 1400-2800/min. Motor má objem 2,2 l a zrychlí z nuly na 100 km/h za 8,1 s (7,8 s AT), bude ale existovat i ve výkonové verzi C 250 se 150 kW a 500 Nm. Později přijdou do prodeje dvě přeplňované naftové šestnáctistovky s parametry 85 kW a 280 Nm, respektive 100 kW a 320 Nm.

Možná vás překvapí stejně jako nás, že se v souvislosti s novým Mercedesem C (zatím) vůbec nehovoří o šestiválcovým verzích, zato se prý můžeme těšit na čtyřválcový naftový hybrid C 300 BlueTec s výkonem 150+20 kW. Šestiválec však dostane Severní Amerika a ten evropský se tedy bude lišit maximálně v detailech. Tak tedy - C 400 je třílitrový přeplňovaný V6 s výkonem 246 kW a 480 Nm a prostor mezi C 200 a C 400 vyplní ještě přeplňovaný dvoulitr se 173 kW a 370 Nm coby verze C 300. Ty budou v Americe v prodeji pouze s automatem a pohonem všech kol 4Matic.

V Německu už lze vůz objednávat, základní cena verze C 180 činí 33.558 euro.

7RlDFBMrcMM

Lxdfg0drTcw

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: