Nekončí jen AM Cygnet, ale i Toyota iQ
26.10.2013
Pokus o malé auto od Toyoty dopadl neslavně. Ultrakompaktní model iQ se nesetkal s přílišným zájmem a tak příští rok skončí. Dál se nebude vyrábět ani Aston Martin Cygnet, tedy exkluzivní minivůz, který vznikl na základech malé Toyoty.
Nedávno jsme vás informovali o konci tohoto nejulítlejšího Aston Martinu v historii. Model Cygnet měl za úkol především snížit flotilové emise značky, v jejímž portfoliu najdeme výhradně atmoséfrické osmiválce a dvanáctiválce. Co vypadalo na papíře jako skvělý nápad, byl v praxi vlastně totální propadák. Za celou dobu se Cygnetu prodalo pouze několik stovek kusů. A o moc lépe se nevedlo ani Toyotě iQ, ze které malý Aston vycházel.
Výkonný ředitel Aston Martinu Ulrich Bez totiž potvrdil, že za koncem jejich modelu je ukončení výroby Toyoty iQ, které nastane v nejbližších měsících. Bez navíc nastínil pár detailů ze zákulisí spolupráce s největší světovou automobilkou. Aston Martin plánoval nabídnout Cygnet také ve Spojených státech, do nabídky se měly dostat i přeplňované motory, které by udělily vozu alespoň nějakou dynamiku. Vše nicméně ztroskotalo na přístupu Toyoty, které neposkytlo Astonu v tomto ohledu žádnou podporu. Podle Ulricha Beze byl projekt Cygnetu v historii značky velmi ojedinělý. Dokonce tak ojedinělý, že v příštích letech rozhodně nemůžeme očekávat nějaký podobný vůz. Budoucnost Aston Martinu je tak prakicky plně v rukou společnosti AMG, která bude Britům v příštích letech dodávat přeplňované motory. Není také vyloučeno, že se pod kapotu britských GT nepodívá i hybridní pohon. Ostatně Ferrari, McLaren nebo Porsche již hybridní supersporty představili.