Toyota postaví také GT86 sedan s rozvorem delším o 100 mm
12.10.2013
Podle australských médií chystá Toyota také sedan postavený na bázi modelu GT86. Zatímco projekt kabrioletu byl odložen na neurčito, prakticky sedan s rozvorem delším o 100 mm má celkem reálné šance na sériovou výrobu.
Toyota GT86 je vůz, na který jsme čekali dlouho. Kompaktní a lehká zadokolka s atmosférickým motorem a celkem přijatelnou cenovkou okolo 750 000 Kč tady zoufale chyběla. Ano, zájemci o podobný vůz mohli zaskočit do autosalonu Mazdy a objednat si MX-5, nicméně ne všichni chtěli mít roadster s vnitřním prostorem hodným pouze pro osoby menší než 183 cm. O Toyotě GT86 a plánovaných verzích toho bylo napsáno již spousta. Mluvilo se o přeplňování, o hybridu, o kabriolet, který nakonec velmi pravděpodobně nebude, a nyní přichází na řadu informace o plánovaném sedanu, který by využil techniku GT86.
Na první pohled se jedná o relativně nepravděpodobnou možnost, nicméně když uvážíme velikost trhů, kde jsou sedany velmi populární (USA, Čína nebo Rusko), nezní to zase jako úplná fikce. Toyota by totiž použila současnou platformu, kterou by prodloužila až o 100 mm, čímž by vznikl prostor převážně pro cestující sedící vzadu. Premiéra Toyoty GT86 sedan by mohla proběhnout již v březnu 2014 na autosalonu v Ženevě, takže ve vývojovém centru největší světové automobilky mají celkem napilno.
K pohonu bude opět sloužit známý atmosférický čtyřválcový boxer o objemu 2,0 litru, který standardně disponuje výkonem 147 kW/200 koní. Do výroby se nicméně dostane i hybridní verze, jejíž pohonná jednotka bude vycházet z konceptu Toyota Yaris Hybrid-R představeného v září ve Frankfurtu. Výkon celé soustavy by se mohl dostat až na 200 kW/272 koní, což zní celkem zajímavě. Díky elektromotoru navíc bude hybridní verze až o 15 % úspornější než standardní verze. Nicméně kromě verze s elektromotorem se spekuluje také o modelu, jenž by dostal systém KERS známý z formule 1. Jedná se vlastně o setrvačník, který by rekuperoval kinetickou energii při deceleraci a zpětně ji posílal na kola. Výhodou tohoto řešení je nižší hmotnost oproti hybridu (chybí totiž akumulátory), nicméně zvýšení výkonu je krátkodobé a využitelné především na závodním okruhu.