PSA Peugeot Citroën hodlá prodat podíl čínskému Dongfengu
09.10.2013
Největší francouzský výrobce automobilů hodlá prodat až třicetiprocentní podíl čínskému partneru Dongfeng. Prodej významné části koncernu má pomoci PSA Peugeot Citroën s finančními problémy, Číňané by totiž mohli zaplatit okolo jedné miliardy eur (téměř 26 miliard korun).
Ekonomická krize se nejvíce podepsala na francouzských a italských automobilkách. Největší výrobce osobních automobilů ze země galského kohouta a druhý největší výrobce na evropském kontinentu PSA Peugeot Citroën čelí v současné době nejen propadu poptávky, ale také výrobním ztrátám. Pomoci dostat se do černých čísel tak nemá jen partnerství s Opelem, ale nově také prodej významné části koncernu čínské automobilce Dongfeng. V čínských médiích se spekuluje dokonce o třicetiprocentním podílu, za který by čínská strana zaplatila až jednu miliardu eur (takřka 26 miliard korun).
Vstup čínského kapitálu do PSA Peugeot Citroën by rozhodně dával smysl, francouzský koncern bere největší světový trh jako jeden ze svých klíčových, který má nahradit výpadek prodejů v Evropě. Například v případě luxusní divize DS automobilky Citroën je Čína prakticky největším trhem budoucnosti. Případné francouzsko-čínské partnerství má ale několik výrazných „ale“. Tím největším je právě koncern GM, pod který patří Opel, se kterým mají Francouzi dohodu o spolupráci. GM už v současné době vlastní zhruba 7 % PSA Peugeot Citroënu, mluvilo se také o kompletním převzetí francouzského koncernu tím americkým. Dokud se ovšem situace okolo vlastnictví nebo prodeji podílu nevyřeší, musí francouzská automobilka snížit výrobní náklady, které ji výrazně tlačí do minusu.