Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

BMW zvažovalo osadit model i8 až desetiválcovým motorem

News

08.10.2013

Mnichovská automobilka BMW oficiálně představila minulý měsíc projekt hybridního sportovního vozu i8 s přeplňovaným tříválcem a elektromobilem. Vedení BMW ale zvažovalo také alternativy. Kromě šestiválce nebo osmiválce se nabízela i možnost implementace desetiválce.

Autor:Ondřej ŠámalFoto:

Situace BMW je trochu paradoxní. Všichni tuto automobilku stále chápeme jako výrobce sportovně zaměřených automobilů, nicméně opravdový sporťák v nabídce chybí. Srdce fanoušků moc nepotěšila ani hybridní i8, který používá k pohybu kombinaci elektromotoru a přeplňovaného tříválce 1.5 TwinPower Turbo. Vedení automobilky nicméně zvažovalo použití pouze klasického spalovacího motoru. Dvanáctiválec nikdy na pořadu dne nebyl, menší desetiválec nicméně ano. Inženýři ale přešli poté k menším jednotkám v podobě osmiválce nebo šestiválce. Tyto dvě alternativy se přímo nabízely. BMW má ve své nabídce dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru, který najdeme například v M5 nebo řadě M6.

Další možností byl lehčí a kompaktnější šestiválec o objemu 3,0 litru (N55), který se v upravené podobě ukáže v nové generaci modelů M3 a M4. Výkon této jednotky se bude pohybovat okolo 316 kW/430 koní, pro i8 by to byla ideální varianta. Vše nicméně ztroskotalo na problémech s chlazením, proto se automobilka přiklonila k hybridní variantě. Ta disponuje kombinovaným výkonem 266 kW/362 koní a točivým momentem 570 N.m. Zatímco zážehový tříválec pohání zadní kola, elektromotor se stará o ta přední, BMW i8 je v reálu tedy čtyřkolka s kombinovanou spotřebou 2,5 litru a zrychlením z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: