BMW zvažovalo osadit model i8 až desetiválcovým motorem
08.10.2013
Mnichovská automobilka BMW oficiálně představila minulý měsíc projekt hybridního sportovního vozu i8 s přeplňovaným tříválcem a elektromobilem. Vedení BMW ale zvažovalo také alternativy. Kromě šestiválce nebo osmiválce se nabízela i možnost implementace desetiválce.
Situace BMW je trochu paradoxní. Všichni tuto automobilku stále chápeme jako výrobce sportovně zaměřených automobilů, nicméně opravdový sporťák v nabídce chybí. Srdce fanoušků moc nepotěšila ani hybridní i8, který používá k pohybu kombinaci elektromotoru a přeplňovaného tříválce 1.5 TwinPower Turbo. Vedení automobilky nicméně zvažovalo použití pouze klasického spalovacího motoru. Dvanáctiválec nikdy na pořadu dne nebyl, menší desetiválec nicméně ano. Inženýři ale přešli poté k menším jednotkám v podobě osmiválce nebo šestiválce. Tyto dvě alternativy se přímo nabízely. BMW má ve své nabídce dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru, který najdeme například v M5 nebo řadě M6.
Další možností byl lehčí a kompaktnější šestiválec o objemu 3,0 litru (N55), který se v upravené podobě ukáže v nové generaci modelů M3 a M4. Výkon této jednotky se bude pohybovat okolo 316 kW/430 koní, pro i8 by to byla ideální varianta. Vše nicméně ztroskotalo na problémech s chlazením, proto se automobilka přiklonila k hybridní variantě. Ta disponuje kombinovaným výkonem 266 kW/362 koní a točivým momentem 570 N.m. Zatímco zážehový tříválec pohání zadní kola, elektromotor se stará o ta přední, BMW i8 je v reálu tedy čtyřkolka s kombinovanou spotřebou 2,5 litru a zrychlením z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy.