Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Smart ForTwo a Bugatti Veyron jsou nejztrátovějšími modely

News

27.09.2013

Ne každý automobil přinese do společné pokladny peníze. Jsou i takové, na kterých automobilky prodělají i kalhoty. Rekordmany v tomto ohledu jsou Smart ForTwo a paradoxně také jedno z nejdražších aut na světě Bugatti Veyron.

Autor:Ondřej ŠámalFoto:

Automobilový průmysl se prakticky v ničem neliší od dalších odvětví. Samozřejmě že převažují úsěšné produkty nad těmi problémovými, nicméně i ty jsou nedílnou součástí historie. Během více než sta let automobilismu bychom natrefili hned na několik stovek neúspěšných modelů, které mnohdy přímo zapříčinily pád některé ze značek. Za posledních 15 let najdeme hned několik automobilů, které ze společných pokladen vysály více peněz, než do nich přinesly. Společnost BersteinResearch nyní přinesla seznam největších hříšníků, mezi kterými nechybí ani sebevědomé pokusy typu Volkswagen Phaeton nebo Audi A2.

Co se týče celkové ztráty, prvenství si připisuje první generace Smartu ForTwo, která během let 1997 až 2006 vysála z kapes mateřského Mercedesu přes 86 miliard korun! Z velkým odstupem následuje Fiat Stilo, díky němuž italská automobilka prodělala od roku 2001 do roku 2009 celkem 54 miliard korun. Na třetím místě pak skončil Volkswagen Phaeton, jeden z největších přešlapů německé automobilky ve své historii. Luxusní limuzína měla soupeřit například s Mercedesem třídy S, nicméně image „lidového vozu“ Phaetonu výrazně uškodila. Od roku 2001 si tento model připsal ztrátu přes 51 miliard. Na dalších místech pak skončili například Peugeot 1007 s posuvným párem dveří, první generace Mercedesu třídy A, Bugatti Veyron, Jaguar X-Type, Renault Laguna III, hliníkové Audi A2 nebo Renault Vel Satis. Všechny tyto modely způsobily ztrátu minimálně 31 miliard korun.

Zatímco devíti jmenovaných modelů se vyrobily během let desítky a stovky tisíc kusů, ručně sestavovaných Bugatti Veyron vyjede pouhých několik set kusů. Není proto divu, že koncern Volkswagen AG ztratí na každém vyrobeném Veyronu neuvěřitelných 119 milionů korun!!! A to i při astronomické pořizovací ceně přesahující 40 milionu korun. Druhý Volkswagen Phateon působí oproti svému vzdálenému příbuznému se svými 723 tisíci jako vyložený břídil. To samé platí i o Fiatu Stilo, které způsobilo ztrátu 482 tisíc korun na každý vyrobený kus.

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: