Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Motor bi-turbo V8 5.5 od AMG to má již spočítané. Nebo snad ne?

News

19.09.2013

Tlak na co nejnižší emise si vybírá daň nejen u běžných automobilů, ale také u výkonných vozů. U AMG proto postupně odstaví současný osmiválec o objemu 5,5 litru, který nahradí menší V8 o objemu 4,0 litru, která vznikne spojením dvou motorů z modelu A 45 AMG. To vše jsou ale zatím spekulace, uvidíme, jaká bude realita.

Autor:Ondřej ŠámalFoto:
Seznam kapitol:
  1. Konkurent pro 911

Emise, spotřeba, downsizing, to jsou v současné době nejčastěji zmiňovaná slova v automobilovém průmyslu. Tlak na výrobce automobilů je zejména ze strany světových institucí enormní, tudíž nezbývá nic jiného než postupně odstavovat velkoobjemové motory a nahrazovat je menšími agregáty s přeplňováním.

V případě Mercedesu, respektive modelů AMG, se během příštích let možná rozloučíme se současným dvakrát přeplňovaným osmiválcem o objemu 5,5 litru, který najdeme například v modelech S 63 AMG, E 63 AMG nebo v SL 63 AMG, které jsme měli v redakci na test (Autohit 20/2013). Musíme uznat, že inženýrům z Affalterbachu se podařilo něco vyjímečného, jelikož V8 5.5 patří mezi nejsilnější motory na trhu, zrychlení prakticky v jakékoliv rychlosti je naprosto brutální. A ten zvuk!

Proto by nám bylo líto, kdyby se tento motor odporoučel do důchodu. Některé spekulace totiž hovoří o tom, že nová generace modelů AMG dostane novou jednotku, která vznikne spojením dvou přeplňovaných čtyřválců o objemu 2,0 litru, který v případě modelů A 45 AMG  a CLA 45 AMG disponuje výkonem 265 kW/360 koní. Díky těmto parametrům se tak jedná o nejsilnější sériový čtyřválec na světě.

Konkurent pro 911

Jedním z prvních modelů, který by mohl nový motor V8 4.0 dostat, je SLC, jež se má stát nepříjemným konkurentem Porsche 911. Mercedes oznámil, že model SLS AMG skončí již v první polovině příštího roku bez přímého nástupce. Kromě této novinky se již brzy představí také nová třída C včetně ostré verze AMG.

Ve výsledku se tak možná stane, že menší motor bude sloužit především ve slabších modelech, vlajkové lodě v podobě roadsteru SL a limuzíny třídy S si pak ponechají osmiválec s vyšším objemem.

Seznam kapitol

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: