Volkswagen plánuje tříválcovou ofenzivu
16.09.2013
Prvním krokem downsizingu je snížení objemu motoru, tím druhým a radikálnějším pak menší počet válců. Zatímco takový Ford slaví se svým litrovým EcoBoostem jeden úspěch za druhým, Volkswagen svůj přeplňovaný tříválec 1.0 TSI uvede nejdříve v příštím roce.
Trend je neúprosný. Normovaná spotřeba a emisní limity Evropské unie způsobují neuvěřitelný tlak na výrobce automobilů. Aby dostály plánovaným limitům, chtě nechtě musejí automobilky nabízet úspornější a efektirvnější automobily, alespoň co se papírové spotřeby týče. Zatímco před pár lety se trend snižování zaměřil primárně na objem, druhá etapa si vezme na paškál počet válců.
Tříválce v hlavní roli
Doby, kdy byly tříválce určené pouze těm nejmenším vozům, jsou pryč. Lichý počet válců tak najdeme například pod kapotou Fordu Focus, 1.0 EcoBoost bude pohánět i nové Mondeo. Svou troškou do mlýna přispěje i BMW s motory 1.5 TwinPower Turbo nebo Volkswagen, o kterém se v této souvislosti mluví v poslední době velmi často.
Právě největší evropská automobilka má v plánu představit nový tříválec 1.0 TSI, jenž by měl disponovat výkonem 81 kW/110 koní. V praxi by tato jednotka velmi pravděpodobně nahradila současný a velmi dobře známý čtyřválec 1.2 TSI, který je nabízen ve verzích s 63 kW/86 koní a 77 kW/105 koní. Technicky bude tříválec vycházet z motoru 1.0 MPI, jenž pohání například Škodu Citigo nebo Volkswagen Up!. Volkswagen představil tento motor již v konceptu Taigun, v sériovém modelu by se měl ukázat například ve faceliftovaném Polu nebo Golfu, na řadu se zcela jistě dostanou i další koncernové značky včetně domácí Škody.
Další automobilkou, která se vydala cestou přeplňovaného tříválce, je koncern PSA Peugeot Citroën, který představil nový motor 1.2 e-THP. Prvními modely s tímto motorem budou Peugeot 2008 a Citroën C4.
Seznam kapitol