Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Volkswagen plánuje tříválcovou ofenzivu

News

16.09.2013

Prvním krokem downsizingu je snížení objemu motoru, tím druhým a radikálnějším pak menší počet válců. Zatímco takový Ford slaví se svým litrovým EcoBoostem jeden úspěch za druhým, Volkswagen svůj přeplňovaný tříválec 1.0 TSI uvede nejdříve v příštím roce.

Autor:Ondřej ŠámalFoto:
Seznam kapitol:
  1. Tříválce v hlavní roli

Trend je neúprosný. Normovaná spotřeba a emisní limity Evropské unie způsobují neuvěřitelný tlak na výrobce automobilů. Aby dostály plánovaným limitům, chtě nechtě musejí automobilky nabízet úspornější a efektirvnější automobily, alespoň co se papírové spotřeby týče. Zatímco před pár lety se trend snižování zaměřil primárně na objem, druhá etapa si vezme na paškál počet válců.

Tříválce v hlavní roli

Doby, kdy byly tříválce určené pouze těm nejmenším vozům, jsou pryč. Lichý počet válců tak najdeme například pod kapotou Fordu Focus, 1.0 EcoBoost bude pohánět i nové Mondeo. Svou troškou do mlýna přispěje i BMW s motory 1.5 TwinPower Turbo nebo Volkswagen, o kterém se v této souvislosti mluví v poslední době velmi často.

Právě největší evropská automobilka má v plánu představit nový tříválec 1.0 TSI, jenž by měl disponovat výkonem 81 kW/110 koní. V praxi by tato jednotka velmi pravděpodobně nahradila současný a velmi dobře známý čtyřválec 1.2 TSI, který je nabízen ve verzích s 63 kW/86 koní a 77 kW/105 koní. Technicky bude tříválec vycházet z motoru 1.0 MPI, jenž pohání například Škodu Citigo nebo Volkswagen Up!. Volkswagen představil tento motor již v konceptu Taigun, v sériovém modelu by se měl ukázat například ve faceliftovaném Polu nebo Golfu, na řadu se zcela jistě dostanou i další koncernové značky včetně domácí Škody.

Další automobilkou, která se vydala cestou přeplňovaného tříválce, je koncern PSA Peugeot Citroën, který představil nový motor 1.2 e-THP. Prvními modely s tímto motorem budou Peugeot 2008 a Citroën C4.

Seznam kapitol
Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: