Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Peugeot 208 HYbrid FE – Skvělé výkony, vynikající úspora

News

27.08.2013

Francouzi posilují své pozice na poli hybridních vozidel. Výsledkem je koncept Peugeot 208 HYbrid FE s nadějí na sériovou výrobu.

Autor:Tomáš DusilFoto:

Koncern PSA se inovací rozhodně nebojí. Po technologii HYbridAir, kombinující pohon na spalovací motor a stlačený vzduch, je tady klasický hybrid na bázi malé řady 208. Na rozdíl od větších hybridních Peugeotů, jmenovitě 3008 HYbrid4 a 508 RXH, si 208 HYbrid FE vystačí pouze s pohonem přední nápravy. Důvodem je fakt, že elektromotor je zde se spalovacím motorem zapojen do série, tudíž netvoří samostatnou jednotku, pohánějící zadní nápravu. To znamená, že elektromotor zde v zásadě nemůže pracovat zcela samostatně, jak je tomu u zmíněných větších modelů. Jde tedy o tzv. poloviční hybrid. Druhou odlišností je jeho propojení se zážehovým motorem, namísto vznětovým. Tím je zde zatím neznámá přeplňovaná verze tříválcového motoru 1.2 VTi, tedy EB2. Trakční akumulátory jsou uloženy pod zadními sedadly

Novinka, jež má být oficiálně prezentována na frankfurtském autosalonu, vznikla za přispění divize Peugeot Sport a koncernu Total. Vůz má zrychlovat z 0 na 100 km/h za skvělých 8 sekund a přitom vykazovat kombinovanou spotřebu paliva 2 l na 100 km. Ztaím je to jen koncept, ale s vyhlídkou na reálné využití v sériové výrobě.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: