Toyota GT86 možná dostane větší motor s výkonem 250 koní
22.08.2013
Šéfinženýr projektu GT86 Tetsuya Tada naznačil, že by zadokolka od Toyoty mohla dostat v budoucnu větší motor o objemu 2,5 litru. Přeplňovaná verze i hybrid jsou také v procesu uvažování.
Výkonu není nikdy dost, zvlášť v dnešní éře přeplňovaných motorů. Když Toyota a Subaru představili dvojici GT86/BRZ, vyvstala otázka, zda nebude 200 atmosférických koní přece jen málo. Tímto dilematem, zdá se, se zabývají i u Toyoty, kde v současné době testují GT86 s větším motorem o objemu 2,5 litru. Alespoň tak to zmiňuje Tetsuya Tada. šéfinženýr ptojektu GT86. Jednotka si stále zachovala atmosférické plnění, nicméně díky většímu objemu má i větší výkon, ten se zvýšil ze 147 kW/200 koní na 184 kW/250 koní. Ruku v ruce s výkonem se jistě zvýšil i točivý moment.
Toyota v současné době uvažuje, zda větší jednotku pustí do sériové výroby. Mohlo by se tak stát společně s faceliftem, který je naplánován na zhruba rok 2015. Proti však hovoří spotřeba a emise. Větší objem totiž kromě vyššího objemu a točivého momentu znamená také vyšší spotřebu, což je v současné době posedlé „ekologií“ prakticky nemyslitelné. V úvahu by tak mohla připadat přeplňovaná jednotka, která by vykázala vyšší výkon, nicméně nižší papírovou, čti v praxi nedosažitelnou, spotřebu. Tada však nevyloučil ani hybridní verzi. Ta by se mohla insirovat konceptem Yaris Hybrid-R, který spojil sílu přeplňovaného čtyřválce o objemu 1,6 litru a dvou elektromotorů (pro každou nápravu jeden). Výhodou tohoto řešení je velmi nízká spotřeba podle standardizovaných cyklů, negativem pak vyšší hmotnost a také vyšší cena, o horších jízdních vlastnostech nemluvě.