Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Subaru uvažuje o výrobě masověji zaměřených aut

News

11.08.2013

Japonská automobilka Subaru je jednou z posledních, která si zachovává svůj směr a nesnaží se za každou cenu dostat do přízně zákazníků. To se však může v budoucnu změnit. Vedení totiž zvažuje výrobu masověji orientovaných automobilů.

Autor:Ondřej ŠámalFoto:

Marže výrobců automobilů jsou v současné době na historických minimech. Konkurence je tvrdá, vývoj a výroba čím dál tím dražší, proto je důležitý především objem prodejů. Zatímco vyložené masové značky typu Volkswagen nebo Toyota jsou vůči výkyvům trhu celkem odolné, u menších automobilek je situace mnohem komplikovanější. To si uvědomují i u Subaru, které nyní stojí na rozcestí. Bude stále vyrábět auta pro relativně úzkou skupinu zákazníků, nebo půjdou cestou objemu? Kvalita, nebo kvantita?

Subaru je známo svým tradičním přístupem a poměrně konzervativní politikou, díky které si vozy Subaru získaly oblibu prakticky po celém světě. Nicméně pokud chce automobilka růst, bude se muset zaměřit na mnohem širší publikum. Jeden krok už Subaru před několika lety podniklo, když začalo nabízet vznětový motor. Dalším krokem by mělo být představení masověji zaměřených vozů, které by uspokojily potřeby zákazníka v Japonsku, USA i v Evropě. Dalším alternativou je výroba levnějších automobil, což by znamenalo konec klasického pohonu všech kol, který by velmi pravděpodobně nahradil systém Haldex. Sám prezident Subaru Yasujuki Yošinaga však není přesvědčen, jestli by tato změna značce prospěla.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Nakedy střední kubatury patří k nejoblíbenějším motocyklovým kategoriím u nás. Japonská čtyřka v…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: