Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Hybridní kupé BMW i8 bude mít výkon 362 koní

News

07.08.2013

V Mnichově chystají tento rok ofenzivu modelů řady i. Po elektromobilu i3 přijde na řadu také plug-in hybridní sportovní kupé 2+2 o výkonu 266 kW.

Autor:Ondřej ŠámalFoto:

BMW si do Frankfurtu přiveze celou plejádu novinek. Kromě konceptu Active Tourer Outdoor, novém kupé řady 4 nebo nedávno představeného elektromobilu i3 uvidíme také sériovou podobu dlouho očekávaného sportovního kupé s názvem i8. Tento netradiční automobil s vnitřní koncepcí 2+2 bude tzv. plug-in hybrid. O pohon se tedy bude starat kombinace spalovacího motoru a elektromotoru. Každá jednotka bude mít navíc na starosti jednu nápravu. O pohon té zadní se postará nový přeplňovaný tříválec o objemu 1,5 litru, který produkuje 170 kW/231 koní a 320 N.m, což jsou hodnoty, kterých ještě před pár lety dosahovaly třílitrové atmosférické šestiválce. Přední kola si pak vezme na starosti elektromotor o výkonu 96 kW/131 koní a točivý moment 250 N.m. Kombinovaný výkon obou jednotek pak bude 266 kW/362 koní, točivý moment pak 570 N.m. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere BMW i8 méně než 4,5 sekund, maximální rychlost bude elektronicky omezena na 250 km/h.

Kromě dynamických parametrů je v případě tohoto vozu také spotřeba. Vůz bude schopen ujet při plném nabitá až 35 kilometrů čistě na elektrickou energii, maximální rychlost v tomto režimu bude omezena na 121 km/h. Akumulátory se nabijí za dvě hodiny v případě využití BMW i Wallboxu, z klasické zásuvky to bude trvat hodiny tři. Díky kombinaci spalovacího motoru a elektromotoru se bude kombinovaná spotřeba pohybovat okolo 2,5 litru na 100 kilometrů, což je ekvivalentem 59 gramů CO2 na jeden ujetý kilometr.

Stejně jako v případě modelu i3 i u hybridní i8 našly využití plasty vyztužené uhlíkovými vlákny (CFRP), které doplní podobně lehký hliník nebo hořčík. O nízkou hmotnost se postarají také skleněné panely vyrobené ze speciálního skla, které využívají například výrobci smartphonů. Nejen že toto sklo je tvrdí a odolné proti poškrábání, oproti klasickému sklu je až o 50 0 lehčí. Celková provozní hmotnost se díky této snaze ustálila na 1490 kilogramech.

Zatímco elektromobil BMW i3 již zná svou českou cenu, která byla stanovena na 900 tisíc korun, u hybridního kupé můžeme očekávat cenovku výrazně přes 4 miliony korun.

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: