Hyundai stopl plány na luxusní značku Genesis
27.07.2013
Korejská automobilka přehodnotila plány okolo luxusně zaměřené značky Genesis z důvodu nízké rentability.
Hyundai patří mezi celosvětově nejdravější značky. Zatímco ještě před několika lety jsme se korejským vozům smáli, pokrok, který Hyundai a Kia za posledních 6 let udělaly, je bezprecedentní. Kromě evropského trhu se začíná Hyundai prosazovat i na tom americkém, kde značka míří především proti etablované japonské konkurenci. Ta se na americkém trhu prosadila nejen cenově dostupnými vozy, ale také luxusněji pojatými automobily, které jsou nabízeny pod samostatnými značkami. Lexus, Infiniti nebo Acura, právě tyto značky měly být hlavními soupeři plánované luxusní značky Genesis.
Nicméně podle šéfdesignéra Hyundai America Chrise Chapmana bylo představení nového brandu zastaveno. Důvody jsou jednoduché, peníze. Vývoj nových modelů by nebyl pro Hyundai rentabilní. Značka se chce spíše soustředit na povědomí zákazníků. Jak Chapman sám zmínil, například takový Ford Mustang znají skoro všichni. I kdyby z názvu zmizel název automobilky, všichni budou vědět, do jaké stáje Mustang patří. Podobného výsledku by rádi dosáhli i u Hyundai.
Řeč přišla i na nové Genesis Coupé, které by mělo být představeno koncem příštího roku, případně začátkem roku 2015. Podle všeho se bude jednat o zásadní model segmentu dostupných zadokolek. My budeme rádi, pokud bude nové silné kupé minimálně tak dobré, jako to současné.