Alfa Romeo skončí s hatchbacky a zaměří se na zadokolky a čtyřkolky
21.07.2013
Automobilka Alfa Romeo bojuje o přežití. Místo mainstreamových modelů se zaměří na exkluzivnější vozy s pohonem zadních nebo všech kol.
Italskému automobilovému průmyslu se zoufale nedaří, Fiat jen paběrkuje, totéž platí i o kdysi slavné Alfě Romeo. Ta v minulosti vyráběla sportovně zaměřené vozy s pohonem zadních kol, v 90. letech minulého století se však přeorientovala na mainstreamové modely s pohonem předních kol. To se však značce krutě nevyplatilo. Zatímco model 156 patřil mezi prodejní trháky, o ostatních Alfách se toto říci nedalo. V současné době najdeme v nabídce tohoto výrobce pouze dva vozy, malé MiTo a kompaktní hatchback Giulietta. Nicméně jak všichni víme, prodeje těchto dvou modelů jsou žalostné, proto se v budoucnu Alfa přeorientuje na prémiové modely.
Alfa Romeo bude těžit ze spolupráce s Maserati, které poskytne část techniky. Očekávat tak můžeme především modely se zadním pohonem, případně čtyřkolky, které jsou populární zejména v německy mluvících zemích. Prvním vozem podle nového konceptu bude několikrát odkládaná Giulia, tedy konkurent BMW řady 3. Její představení proběhne ale až za dva roky, dva dlouhé roky. Do té doby se toho může stát ještě hodně. Mluví se především o eminentním zájmu Volkswagenu, který okolo Alfy krouží již několik let. Dalšími modely, které mají nastartovat prodeje Alfy Romeo, bude sedan vyšší střední třídy s názvem Alfetta a také dva crossovery, konkurenti BMW X1 a X3. Kromě těchto masovějších vozů představí automobilka také nástupce Spideru, který je vyvíjen společně s novou Mazdou MX-5. Motory budou pokrývat spektrum od čtyř až do šesti válců, ty by mohl reprezentovat nový twin-turbo V6 od Maserati, který pohání sedany Quattroporte a Ghibli. Od Maserati bude pocházet také systém pohonu všech kol, který má být silnou zbraní nových Alf.