Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Renault Clio Cup bude v prodeji od září

News

20.07.2013

Již za několik měsíců bude v prodeji závodní Renault Clio Cup vycházející z civilní verze R.S.

Autor:Ondřej ŠámalFoto:

Minulá generace Renaultu Clio R.S. patřila až na samotný vrchol mezi hot hatchi. Charakterní atmosférický čtyřválec o objemu 2,0 litru produkoval výkon 147 kW/200 koní, díky skvěle naladěnému podvozku, který byl ve verzi Cup určen vyloženě na okruhy, jste si za jeho volantem užili zábavy jako v žádném jiném srovnatelném voze. Nová generace ale vsadila na co největší množství dílů shodných se sériovými modely. Pod kapotou nahradil atmosférický motor přeplňovaná jednotka o objemu 1,6 litru původem od Nissanu, manuální převodovku pak zase dvouspojkový automat EDC. Z našich vlastních zkušeností můžeme říci, že aktuální Clio R.S. již není králem hot hatchů, tímto titulem se nyní pyšní Ford Fiesta ST.

Z Renaultu Clio R.S. bude vycházet i závodní verze Cup, která se dostane do prodeje již toto září. Renault Clio Cup dostalo agresivnější exteriér reprezentovaný odlišným předním a zadním nárazníkem s difuzorem, zadním křídlem nebo lehkými koly Speedline Corse o velikosti 17 palců, které mohou být obuty do pneumatik Dunlop nebo Michelin. Mnohem větší změny se odehrály v inteiéru, který postrádá drtivou většinu komfortních prvků. Najdeme zde závodní klec, sportovní volant nebo dvě skořepiny Sabelt se šestibodovými pásy a systémem HANS. Změn se dočkal i podvozek, který dostal nastavitelné tlumiče ZF Race Engineering. O zastavení se postarají brzdy Brembo s průměrem 320 mm vpředu.

Přeplňovaný motor o objemu 1,6 litru zůstal, změnil se však jeho výkon. Inženýři navýšili výkon na 162 kW/220 koní a točivým momentem 270 N.m. Standardní dvouspojkový automat EDC se šesti stupni nahradila šestistupňová sekvenční převodovka Sadev, která dokáže přeřadit za pouhých 100 milisekund.

Prodej začne v září, cena je stanovena na 37 800 eur včetně daně (980 000 Kč).

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: