Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Superrychlá luxusní limuzína: Mercedes S 63 AMG

News

17.07.2013

Ještě jsme se pomalu ani pořádně neseznámili s novým Eskem od Mercedesu a už nám chodí informace z Affalterbachu od AMG o vrcholné verzi S 63 AMG. Nejrychlejší luxusní limuzína má nyní 430 kW, 900 N.m a 0–100 km/h umí za těžko vysvětlitelné 4 sekundy!

Autor:Adam ŠrámekFoto:

Nová generace Mercedesu třídy S je bohatší o topverzi S 63 AMG. Tu nyní podle posledních trendů pohání přeplňovaný osmiválec s objemem 5,5 litru a 430 kW, což znamená mezigenerační skok o 30 kW.

Dvojicí turbodmychadel dopovaná jednotka servíruje až 900 N.m točivého momentu a zároveň konzumuje jen papírových 10,1 l/100 km. Nutno dodat, že také splňuje emisní normu Euro6, která vstoupí v platnost až v roce 2015. Na přenos točivého momentu na kola bude dohlížet 7stupňová dvouspojková převodovka od AMG.

Brutáááální zvuk

Co nás hodně zajímá a čím by nové AMG mohlo opět okouzlovat i nejširší okolí, to je zvuk motoru vycházející ze čtveřice výfuků. V jejich koncovkách jsou automaticky ovládané klapky, které se postarají ve sportovním režimu o pořádné burácení. V režimu C naopak budou spíše tlumit vše tak, aby posádku nic nerušilo.

Stejné to bude s podvozkem. V nabídce jsou totiž hned 2 varianty, přičemž ten se vzduchovým odpružením a adaptivními tlumiči může ke komfortu přispět v ještě větší míře. Ostatně funkce Magic Body Control se o to jistojistě postará.

Absolutní půlomovou novinkou je možnost volby pohonu všech kol 4Matic a to v případě prodloužené verze long. Právě ta dokáže díky lepší trakci dané systémem s mezinápravovou spojkou zrychlit z 0 na 100 km/h za rovné 4 sekundy. Ostatní verze s pohonem zadní nápravy to zvládají o 0,4 s pomaleji, i když i to je velké divadlo. Maximální rychlost je nadále omezena na velmi obligátních 250 km/h. Škoda, že na tachometru svítí číslice až 330. Zajímalo by nás, za kolik sekund nové S 63 maximálky dosáhne, víme jen, že to bude sakra fofr.

Mercedes si na dosud nejrychlejším S-Klasse dal záležet. Výsledkem je o 100 kg lehčí limuzína. Konstruktéři odlehčili vče, co šlo a novinku vybavili i o 20 kg lehčím akumulátorem z modelu SLS AMG Black Series. Zbytek dietní kúry zajistil hliníkovými díly karoserie, karbonovými prvky, kovanými koly a možností volby keramických brzd s průměrem kotoučů 420 mm (vpředu).

Seznam kapitol

Komfort za šílenou "raketu"

Jakmile dojde na největší devizu a zapomeňme na rychlost, pak jde jednoznačně o pohodlí posádky. O novém Esku už jsme napsali ledacos, a tak jen zmiňme například možnost objednání výtečné audioaparatury Burmester, dále masážní sedadla nebo armádu prvků a systémů takřka nepřekonatelné bezpečnostní výbavy.

Nejrychlejší a nejnovější S 63 AMG se začne prodávat v září. Už nyní jsou ale známé veškeré ceny, a tak jen připomeňme tu základní. Činí 149 880 eur, tedy necelé 4 miliony Kč.

Seznam kapitol
Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: