Modernizovaná Insignia od půl milionu Kč
16.07.2013
Invovaný Opel Insignia se chystá na svojí zářiovou premiéru, avšak již v těchto chvílích je znám jeho ceník. Jak se zdá, mohl by být zase o kus konkurenceschopnější než tomu bylo dosud.
Modernizační kúra přináší do modelové řady Insignia řadu osvěžujících prvků. Kromě novějšího vzhledu se pro něj chystá i nová generace multimediální výbavy a nová řada motorů, o níž již byla několikrát řeč.
Modernizace exteriéru se nese v duchu Astry a poslední Corsy. Insignia je jim tedy nyní zase o kus blíže. Nové jsou svítilny a chromové detaily, uvnitř pak hledejme zjednodušené systémy, snad i modernější materiály a nové bezpečnostní systémy.
Všechny uvedené ceny platí pro variantu sedan. Praktičtější liftback bude vždy o 10 tisíc Kč dražší, za kombiverzi připlatíte proti sedanu 35 tisíc Kč. Jo a automat zastupovaný automatickou 6stupňovou převodovku se připlácí 50 tisíc Kč.
Pestrá nabídka motorů
Základní verzí bude motorizace 1.8 EcoTec s výkonem 103 kW a těsně nad ním downsizingová 1.4 Turbo se steným výkonem. Základní ceny jsou v případě těchto benzinových jednotek 504 900, resp. 553 900 Kč. Druhý zmíněný je nabízen i s přestavbou na LPG. Dále půjde objednat zcela nový motor 1.6 Turbo SIDI, který je nejlevnější cestou k automatické převodovce v Insignii (od 628 900 Kč, s automatem o 50 tisíc dražší). Nabídka vrcholných motorizací se zmenšila na 2.0 Turbo 4x4/184 kW (od 811 900 Kč s výbavou Sport), jelikož 6válec už v nabídce není a s pohonem pouze přední nápravy už 4válec se 184 kW také nepořídíte.
Nabídka naftových motorů je v ČR mimořádně pestrá a startuje na částce 541 900 Kč za verzi 2.0 CDTI s 81 kW. Insignia dostala za cenu od 576 900 Kč nové úspornější motory ecoFlex se spotřebou od 3,7 l/100 km (ve verzích 88 a 103 kW od 586 900 Kč), současně ale půjde objednat i aktuální agregáty s 81 a 96 kW, které jsou ještě levnější. Zájemce o vyšší výkon uspokojí známé verze dvoulitru: 120 kW (od 636 900 Kč) s jedním a 143 kW (od 796 400 Kč) s bi-turbem a občas zmiňovaným označením Bi-CDTi.
Seznam kapitolV základu je mnohé
Součástí základní výbavy nazvané Insignia je kromě rádia, které popisujeme níže, i manuální klimatizace, elektrické ovládání předních oken a výšky sedadla řidiče. V případě kombi si nutno ještě připočíst do základu střešní ližiny. Vyšší výbava Edition za 45 tisíc Kč navíc dostane klimatizaci automatickou, tempomat, kožený volant, elektricky ovládaná zadní okna a 17palcové ráfky.
Podle uniklých nových ceníků se ve standardní výbavě objeví například rádio 300 Color s barevným displejem. O stupeň vyšší výbava Active dostane RF 400 Color s Bluetooth (ten je jinak za příplatek 10 tisíc Kč).
Možná, že nás konečně Opel vyslyšel. Jeho obrazovky měly zastaralou grafiku a řadu tlačítek, v jejíž zněti se dalo jen špatně zorientovat. Opel nabídne také nově dva vyšší multimediální systémy s dotykovou obrazovkou a rozhraním Bluetooth (vyšší z nich včetně navigace s touchpadem bez příplatku). Vrcholná řada 900 může být doplněna za 5 tisíc audiosystémem Bose.
Seznam kapitol3 nejvyšší výbavy
Vyšší výbavy nabízí značka s bleskem ve znaku ve třech úrovních, přičemž všechny rozšiřují provedení Edition o 18palcová litá kola. Active má navíc 2zónovou automatickou klimatizaci, elektronickou parkovací brzdu, parkovací senzory, přední mlhovky, dešťový senzor, samostmívací zrcátko a rozhraní Bluetooth.
Verze Sport se pyšní sníženým podvozkem osazeným adaptivními tlumiči FlesxRide, sportovnější volantem, ergonomickými a mnohdy vychvalovanými sedadly a mlhovkami. Luxusněji zaměřené Cosmo k prvkům výbavy Edition přidává částečně kůži oslazené čalounění, mlhovky, světelný a dešťový senzor a samostmívací zrcátko.
Další možnosti rozšíření výbavy jsou vskutku bohaté, opět se zákazníci mohou těšit na celou řadu výhodných slevových akcí a hlavně na výhodné pakety výbavy. Například pokud Insignii objednáte s bi-xenonovými světlomety, parkovacími senzory a navigací, získáte slevu na celý vůz 130 tisíc korun. Pokud prahnete po něčem dalším, Opel nabídne další prvky za příplatek: parkovací kamera (10 tisíc Kč), ventilace předních sedadel (10 tisíc Kč), vyhřívaný volant (5 tisíc Kč) či digitální přístrojový štít (10 tisíc Kč).
Aktuální generace se stále ještě prodává a to za historicky nejnižší ceny, nová Insignie by však měla většinu nedokonalostí té současné napravit, a tak budeme držet palce. Taková Astra OPC je totiž vážně dobré auto.
Seznam kapitol