Citroën C4 Picasso – jízdní dojmy
27.06.2013
Nová C4 Picasso je prvním vozem koncernu PSA postaveným na zcela nové modulární platformě EMP2. Zatím jsme novinku vyzkoušeli se dvěma motory.
Nové vydání úspěšného MPV zaujme na první pohled inovativním, dle výrobce expresivním designem. Při pohledu zepředu stojí za pozornost komplikované svítily, kdy LED pro denní svícení tvoří samostatný celek nad hlavními. Standardem, které posádka jistě ocení, je velké panoramatické čelní sklo, známé už ze současné C3 a C3 Picasso. V jejiich případě je ale pouze za příplatek, zatímco v novince je součástí sériové výbavy.
Podvozek je tvořen vzadu torní příčkou, vpředu pak obligátním pseudo McPhersonem. Ty jsou samozřejmě zcela nové. V rámci představení vozu byly k dispozici jednak zážehová 1.6 THP ve verzi se 115 kW, druhak diesel 1.6 HDi s 85 kW. Upřímně, více na nás zapůsobil vznětový agregát. Byl prostě příjemnější. Zážehový motor, jakkoliv je jízdně skvělý, tady až tolik nepřesvědčil. Z jakého důvodu?
To se dozvíte v Autohitu 15/2013.