Opel zveřejnil faceliftovanou Insignii
12.06.2013
Model střední třídy od Opelu prošel mírnou modernizací. Kromě upraveného vzhledu jsou největší novinkou přeplňované motory nové generace.
Na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu se veřejnosti představí modernizovaný Opel Insignia. exteriér dostal drobné retuše, které vůz přiblížily aktuální Astře. Nová jsou tedy přední světla i přední a zadní nárazník. Velmi přínosným byl facelift v interiéru, tolik kritizované velké množství tlačítek na středové konzoli bylo redukováno, volant pak dostal lepší materiály. Nová Insignia bude moci být vybavena také dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 8 palců.
Největšími změnami prošly motory, především ty zážehové. Ty konečně dostaly technologii přímého vstřiku, která Opelu citelně chyběla. V portfoliu najdeme přeplňovaný čtyřválec 1.6 SIDI Turbo o výkonu 125 kW/170 koní a točivém momentu 260 N.m, respektive 280 N.m při overboostu, který již najdeme například v Astře nebo v kabrioletu Cascada. Vrcholem pak bude 2.0 SIDI Turbo se 184 kW/250 koní, který bude moci být kombinován i s pohonem všech kol. Vznětové motory bude zastupovat 2.0 CDTi ve verzích s výkonem 88 kW/120 koní a 320 N.m, druhá verze bude disponovat 103 kW/140 koní a 370 N.m. Kombinovaná spotřeba tohoto motoru se má pohybovat okolo 3,7 litru na 100 km, kombi ST si vezme 3,9 litru nafty. Vrcholem pak bude dvakrát přeplňovaný 2.0 BiTurbo CDTi s výkonem 143 kW/195 koní a točivým momentem 400 N.m. Na výběr budou opět dvě převodovky, šestistupňový manuál nebo automatická převodovka s totožným počtem stupňů. Opel nabídne také motor na LPG, který z objemu 1,4 litru dosáhne výkonu 103 kW/140 koní a 200 N.m točivého momentu. Spotřeba tohoto motoru je 7,9 litru na 100 km, Insignia ST je o 0,2 litru žíznivější.