Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Renault Twin’Run: zadokolka, V6, 950 kg

News

24.05.2013

Nevíme, co se to s Renaultem v poslední době děje, ale pokud se Twin’Run dostane do sériové výroby, máme novou oblíbenou značku!

Autor:Ondřej ŠámalFoto:

Vozy Renault měly v posledních letech tak trochu schizofrenní povahu. Na jedné straně jsme měli bězné vozy typu Clio, Mégane, Scénic nebo Laguna, které vás sice převezli z bodu A do bodu B, ale moc hladinu adrenalinu vám nezvedly. Na straně druhé nás francouzská automobilka ale neochudila o výtečné modely od divize RenaultSport, z nichž některé považujeme za skutečně skvělá auta, která nemají ve své třídě konkurenci. Zdá se, že dalším podobným autem by mohl být Renault Twin’Run.

Nízká váha+výkon+zadokolka=čistá zábava

V podstatě se jedná o novou generaci malého Twinga, které je vyvíjeno společně s nástupcem současného Smartu. Koncept Twin’Run duchovně navazuje na legendární Renault 5 Turbo, ale místo přeplňovaného motoru nám servíruje rovnou atmosférický šestiválec! Ten je samozřejmě umístěn uprostřed malého vozu s krátkým rozvorem a všechnu sílu posílá skrze šestistupňovou sekvenční převodovku na zadní kola, kterým naštěstí pomáhá samosvorný diferenciál. Motor to ovšem není ledajaký, jedná se o jednotku ze závodního Méganu Trophy, který disponuje výkonem 235 kW/320 koní a 379 N.m točivého momentu. Díky tomu zrychlí malý Twin’Run z klidu na 100 km/h za skvělých 4,5 sekund a rozjede se až na 250 km/h.

Celá tahle sranda přitom váží jen nějakých 950 kilogramů, za což vděčí především použití laminátu a uhlíkových vláken. I tak ale automobilka použila ventilované brzdové kotouče se šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu. Renault Twin’Run je přitom stále velmi kompaktní, na délku totiž měří jen 3680 mm.

V interéru najdeme sportovní sedadla Sparco, páku sekvenční převodovky, LCD displej o úhlopříčce 5,5 palce (14 cm) nebo alcantarou potaženou přístrojovou desku a obložení dveří.

Renault uvádí, že některé designové prvky uvidíme i na novém Twingu, my hádáme, že Twin’Run je prakticky přesný předobraz nové generace nejmenšího Renaultu. Poprvé má být navíc Twingo nabízeno také s pětidveřovou karosérií

Seznam kapitol

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: