Hyundai míří na Nürburgring
22.05.2013
Korejská automobilka plánuje vybudovat v blízkosti slavného okruhu Nürburgring nové vývojové centrum.
Nürburgring, respektive Nordschleife, se stal v posledních letech doslova magnetem prakticky pro všechny automobilky, ty zpoza oceánu nevyjímaje. Jednou takovou je například korejský gigant Hyundai, který hodlá v blízkosti okruhu vybudovat nové vývojové centrum, kterým projde prakticky každý model prodávaný v Evropě. Ten bude muset najezdit zhruba 180 000 km, z toho celých 10 000 km na Nordschleife, to je tedy nějakých 480 okruhů. Automobilky se na Severní smyčku vracejí především proto, že tento okruh na svých necelých 21 kilometrech dokáže automobil potrápit takovým způsobem, že pokud přežije jízdu Zeleným peklem, přežije prakticky cokoliv.
Situace ohledně Nürburgringu však není v posledních měsících zcela jasná. Celý okruh včetně Nordschleife totiž míří do dražby. Okruh totiž doplatil na prodělečnou výstavbu zábavního centra a čtyřhvězdičkového hotelu, které měly sloužit jako zázemí čím dál většímu počtu návštěvníků. Místo toho samotná Nordschleife praská ve švech, hotel a nákupní centrum však zejí prázdnotou. Nabídky mohou potencionální zájemci podávat do 12. června, odhadovaná prodejní cena se má pohybovat okolo 125 milionů eur (přes 3 miliardy korun).
Uvidíme, jak celá situace okolo nejslavnějšího okruhu světa dopadne. Snad nový majitel Nordschleife neuzavře obyčejným fanouškům nebo automobilkám, byla by to totiž obrovská škoda.