Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Oficiální premiéra Porsche 918 Spyder

News

17.05.2013

Porsche konečně oficiálně představilo svůj nový hybridní hypersport. Konkurent LaFerrari nebo McLarenu P1 nabídne kombinovaný výkon 887 koní!

Autor:Ondřej ŠámalFoto:

Na ženevském autosalonu letos v březunu se představila dvojice hybridních hypersportů od Ferrari a McLarenu, Porsche však zůstavalo trochu v pozadí, ač jsme některé detaily o modelu 918 Spyder znali již delší dobu. O zhruba dva měsíce později se však Porsche odhodlalo a konečně představilo svůj nejsilnější model v historii.

Ještě na záčátku tohoto tisíciletí měly podobně výkonné vozy atmosférické motory, dnešní trend je o přeplňování (McLaren) a v tomto případě i o hybridní technologii. Stejně jako ve Ferrari a McLarenu i v Zuffenhausenu vsadili na kombinaci zážehového motoru a elektromotoru, respektive hned na dvojici elektromotorů. První o výkonu 95 kW/129 koní pohání přední nápravu, na zadní pak pracuje elektromotor o výkonu 115 kW/156 koní. Srdcem vozu je však osmiválec o objemu 4,6 litru, který dává výkon 454 kW/608 koní. Motor je odvozen od závodní jednotky z Porsche RS Spyder, také točí v dnešní době neuvěřitelných 9150 min-1. Litrový výkon tohoto motoru je 133 koní, což je o 27 koní více než v případě Carrery GT a také nejvíce ze všech atmosférických motorů Porsche.

Hmotnost Porsche 918 Spyder se díky použití kompozitních materiálů včetně uhlíkovými vlákny vyztuženým plastem (CFRP) pohybuje na hodnotě 1640 kg v případě příplatkové Weissach paketu. Porsche se snažilo o co nejutrálnější vyvážení, proto jsou komponenty pohonného ústrojí uloženy co nejníže a co nejblíže středu vozu. Na přední část tak připadá 43 procent hmotnost, na zadní pak zbylých 57 procent.

Samozřejmostí je systém PASM s adaptivními tlumiči a natáčením zadní nápravy. Aby 918 Spyder dosáhla co nejlepších výsledků nejen na okruzích, vybavilo ji Porsche prvky aktivní dynamiky. Například v módu Race se zadní křídlo nastaví tak, aby na zadní nápravu působila co největší přítlačná síla, vespodu vozu se pak otevřou dvě vzduchové klapky umístěné vpředu u přední nápravy, které nasměrují proudící vzduch k difuzoru.

Porsche 918 Spyder nabízí čtyři jízdní režimy. V režimu E-Power pohání vůz čistě elektrická energie z akumulátorů. Pokud jsou baterie plně nabity, dokáže ujet Porsche až 30 kilometrů bez emisí. V tomto nastavení zrychlí 918 Spyder z 0 na 100 km/h za 7 sekund a dokáže jet rychlostí až 150 km/h.

V režimu Hybrid pracují jak spalovací motor, tak i elektromotory. Tento mód je zaměřen na dosažení co nejnižší spotřeby. Sport Hybrid, jak již z názvu vypovídá, slouží pro sportovně laděnou jízdu. Nejzajímavějším nastavením pak je ale režim Race Hybrid, který je určen především na okruhy. Kromě elektromotorů, které dávají plný výkon, se nastaví i sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK. Podle Porsche vydrží akumulátory při plném nabití několik kol na standardním okruhu, respektive zhruba jedno kolo na Nordschleife. Specialitou režimu Race Hybrid je tlačítko Hot Lap, které z akumulátorů vymáčkne onu poslední kapku energie.

Zákazníci, kteří si Porsche 918 Spyder koupí především pro jízdu na okruhu, připravila automobilka paket Weissach, který kromě jiného zbarvení nabídne také o 35 kg nižší hmotnost, střechu, zadní křídla, zpětná zrcátka a rám čelního skla z nenabarveného karbonu nebo kola vyrobená z hořčíku.

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: