Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

BMW nejhodnotnější značkou a detaily M8

News

11.05.2013

Podle respektovaného magazínu Forbes je nejhodnotnější značkou v automobilovém průmyslu německé BMW. Objevily se také další spekulace ohledně nového supersportu a duchovního nástupce legendární M1. Ten se má na trhu objevit již za 3 roky.

Autor:Ondřej ŠámalFoto:

Časopis Forbes zveřejnil seznam nejhodnotnějších značek na globálním trhu. Na prvním místě se umístil technologický gigant Apple, hned za ním najdeme Microsoft a Coca-Colu. Na celkovém devátém místě se pak umístilo BMW, které je tak nejhodnotnější značkou v automobilovém průmyslu. Druhá skončila Toyota, která v žebříčku Forbesu obsadila stále skvělou čtrnáctou pozici. Největší rival BMW Mercedes-Benz skončil šestnáctý, Honda pak devatenáctá. Audi, další německý prémiový zástupce, je až na 32. místě, Volkswagen dokonce na 45. následovaný Fordem na 59. pozici. Do žebříčku stovky nejhodnotnějších značek se probojovalo také Hyundai (71. místo), Nissan (76. místo) a Lexus (87. místo).

Supersport s modro-bílou vrtulí

Vyrojily se také další spekulace ohledně supersportovního BMW M8, modelu, který by měl soupeřit s Ferrari 458 Italia nebo s nástupcem Lamborghini Gallardo. BMW  se dlouhodobě profiluje jako značka zaměřená na sportovně laděné vozy, nicméně ve své nabídce nemá žádný model s motorem uprostřed, přitom takové Audi nabízí R8 založené na Lamborghini Gallardo. To by se však mělo změnit již v roce 2016, kdy automobilka oslaví 100 let od svého založení. M8 by tak byla skvělým dárkem nejen pro automobilku, ale hlavně také pro zákazníky, kteří po takovém voze určitě touží.

BMW M8 použije upravenou platformu z hybridního modelu i8 a k pohonu poslouží evoluce současného dvakrát přeplňovaného osmiválce o objemu 4,4 litru, jehož výkon by se měl pohybovat mezi 447 kW až 484 kW, tedy mezi 608 koňmi až 658 koňmi. O přenos výkonu na zadní kola se postará sedmistupňová dvouspojková převodovka, kterou najdeme například v modelu M5 nebo M6. Díky použití hliníku, hořčíku, karbonových vláken, titanu nebo CFRP (uhlíkovým vláknem vyztužené plasty) se má hmotnost M8 pohybovat okolo 1250 kg. Design se má inspirovat modelem M1, respektive konceptem M1 Hommage. Cena pak bude srovnatelná s již zmiňovaným Ferrari 458 Italia, tedy zhruba 250 000 eur (6 450 000 Kč).

Seznam kapitol

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: