Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Ferrari jde proti proudu. Chce prodávat méně vozů

News

09.05.2013

Zatímco drtivá většina automobilek chce růst, Ferrari naopak plánuje své prodeje omezit. Za tímto krokem stojí především zachování exkluzivity. Místo toho se chce společnost zaměřit na vyšší ziskovost.

Autor:Ondřej ŠámalFoto:

Segment luxusních automobilů zažívá v současnosti svá nejlepší léta, krizi navzdory. Zatímco velké automobilky nevědí, jak by své prodeje zvýšily, Ferrari hodlá jít cestou naprosto opačnou. Podle představitelů značky je než kvantita důležitější kvalita, respektive exkluzivita, kterou vozy se vzpínajícím se koněm vždycky měly. Nicméně jak prodeje rostou, šance, že na ulici potkáte další Ferrari, roste. A to by se majitelům, kteří za svůj vysněný vůz zaplatí minimálně 6 milionů korun, příliš nelíbilo.

Proto se ve Ferrari rozhodli, že půjdou proti proudu a prodeje svých modelů omezí. Minulý rok zaznamenala italská automobilka rekordní prodeje, které dosáhly 7318 vozů. Cílem pro tento rok je dostat se pod hranici 7000 prodaných automobilů, a to včetně nejnovějšího přírůstku do stáje, hypersportu LaFerrari. Představitelé značky se totiž chtějí soustředit spíše na vyjímečnost vozů Ferrari a také na vyšší ziskovost. Ostatně, pokud automobilka omezí výrobu a poptávka zůstane stejná, můžou v Maranellu nasadit také vyšší ceny. Navíc se také vyhnou investicím potřebným k rozšíření výroby.

Podobný krok chtě nechtě ale čeká pravděpodobně i ostatní výrobce drahých aut. Každá automobilka má určitě nastavený nějaký strop, při kterém začne uvažovat o umělém omezování výroby, přece jen vyjímečnost těchto vozů je jedním z hlavních prvků, kvůli kterým si je majitelé kupují. Výsoký výkon nebo excelentní jízdní vlastnosti totiž na městských bulvárech, po kterých se Ferrari, Aston Martiny nebo Lamborghini nejčastěji producírují, nejsou třeba.

Luca di Montezemolo, dlouholetý šéf Ferrari, se také vyjádřil ohledně diverzifikace nabídky. SUV, sedan a podobné modely prý očekávat nemáme, roli konkurenta Porsche totiž přebralo Maserati, které se činí. V lednu představilo nové Quattroporte, o pár měsíců pak menší sedan Ghibli. Díky systému pohonu všech kol a přítomonosti turbodieselu se očekává úspěch i na evropském kontinentu. Dalším v pořadí bude velmi pravděpodobně luxusní SUV na základech koncernově sřízněného Jeepu.

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: