Už i GM uvažuje o dostupné zadokolce
07.05.2013
Americký koncern by rád uvedl na trh nějakou dostupnou a zábavnou zadokolku. Jenže mu chybí platforma. Americký gigant také uvažuje o prodeji reklamního prostoru v multimediálních systémech jejich vozů.
Když Toyota a Subaru přišli s konceptem cenově dostupné a především jízdně zábavné zadokolky, způsobili tím vlastně malou revoluci. Modely GT86 a BRZ totiž ukázaly, jak moc zákazníkům podobné auto chybí. Po úspěchu, který není ani tak prodejní jako spíše marketingový, uvažují o podobném voze i další automobilky. Jednou z nich je i koncern General Motors, do kterého patří i evropský Opel. Tento zámořský gigant má ve svém portfoliu několik značek, nicméně o vyložené zábavné auto prakticky nenarazíte. Před pár lety jsme si sice mohli koupit Opel GT s pohonem zadních kol, nicméně ve skutečnosti se nejednalo o bůhvíjak prodejní šlágr. Možná za to mohla doba, možná i to, že se vlastně nejednalo o moc dobré auto.
Nicméně teď podobná auta pravděpodobně letí. Toyota GT86/Subaru BRZ si získalo srdce prakticky každého motoristického novináře, o ostatních nemluvě. Jedinou chybou pak může být relativně nízký výkon atmosférického dvoulitrového boxeru. Ale to je spíš deformace způsobená dnešní turbo érou. GM před pár lety představilo koncept s názvem Code 130RS, který měl podle představitelů koncernu silnou odezvu. Jediným problémem tak zůstává, jaká platforma by se v tomto případě dala použít. Současná platforma Alpha totiž není příliš vhodná, proto se použije nová, která bude mnohem modulárnější a také levnější.
To však nejsou jediné novinky od General Motors. Podle výkonného ředitele GM Dana Ackersona totiž automobilka uvažuje o prodeji reklamního prostoru v multimediálních systémech jejich vozů. Předně je třeba počkat na systémy, které umožní internetové připojení. Ty se v nabídce objeví již příští rok. Zatím není příliš jasné, jak by celý koncept fungoval. Vedení se totiž obává reakcí ze strany zákazníků, na které různá komerční sdělení míří v současné době prakticky ze všech stran.