Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Chystá se extrémní LaFerrari a nástupce MC12 Stradale

News

06.05.2013

LaFerrari, další z řady hypersportovních Ferrari, se dočká ještě extrémnější varianty. V roce 2015 by pak mělo vyjet na silnice také nové supersportovní Maserati postavené na základech nejsilnějšího Ferrari v historii.

Autor:Ondřej ŠámalFoto:

Už od dob modelu F40 jsme si zvykli očekávat každých zhruba 10 let nějaký vyjímečný a limitovaný model od Ferrari. Posledním takovým počínem automobilky z Maranella bylo Ferrari Enzo, které neslo jméno zakladatele jedné z nejznámnějších a nejrespektovanějších značek na světě. Aktuálním přírůstkem do řady hypersportů se vzpínajícím se koněm ve znaku je model s poněkud zvláštním názvem LaFerrari. Premiérově jsme jej měli možnost vidět na březnovém autosalonu v Ženevě, kde se kromě jiného ukázal také největší konkurent v podobě McLarenu P1.

I když ekonomická situace zejména v Evropě není moc růžová, díky novým trhům v čele s Čínou se daří výrobcům luxusních automobilů jako nikdy předtím. Proto u Ferrari uvažují nad speciální a velmi omezenou sérií jejich nejnovějšího vozu. Zatím není jasné, jakým směrem se automobilka vydá, nicméně pravděpodobně se dá očekávat extrémní verze ve stylu Enza FXX, které bylo čistě závodním speciálem bez homologace pro silniční provoz. Celkově by se měla vyrobit pouze necelá desítka kusů, jejichž cena by se pohybovala od 3,6 milionu eur do 6 milionu eur (92 milionů korun až 154 milionu korun). V tomto případě by se hybridní LaFerrari vydalo cestou snižování hmotnosti, která by měla klesnout až o 250 kg na hodnoty okolo jedné tuny.

Prakticky potvrzenou informací pak je nový hypersport od Maserati, který bude s LaFerrari sdílet podstatnou část techniky. Tento recept byl použit již u Enza, respektive u Maserati MC12 Stradale, které jsme měli možnost zahlédnout i na našich silnicích. O pohon se postará buď dvanáctiválec z LaFerrari (ale bez elektromotoru) nebo výrazně upravený osmiválec o objemu 3,8 litru, který najdeme v novém Quattroporte nebo Ghibli. Díky absenci hybridní technologie bude nové hypersportovní Maserati lehčí než LaFerrari, nicméně podle vnitřní politiky nebude smět být rychlejší. I tak se ale bude jednat o velmi rychlý vůz, jemuž nebude dělat problém atakovat hodnoty za hranicí 330 km/h. Do sériové výroby se nové Maserati dostane v roce 2015.

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: