Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Aktuální BMW M3 je prakticky vyprodáno

News

05.05.2013

Současná M3 s osmiválcem je prakticky u konce svého životního cyklu. Absolutní konec produkce je očekávám na konec tohoto roku. Divize BMW M prý uvažuje o vyladění chystaného tříválce.

Autor:Ondřej ŠámalFoto:

Vozy od BMW M mají v současné době výhradně přeplňované osmiválce. Tedy až na aktuální generaci M3 vycházející ještě z minulého provedení řady 3 s označením e90 (respektive e92 a e93). Již za několik měsíců bychom se ale měli dočkat nového BMW M3, které se vrátí k řadovému šestiválci, který byl pod kapotou generací e36 a e46. Nicméně nebude se jednat o atmosférický motor, jak jsme byli zvyklí. Podle některých zpráv se má pod kapotu nastěhovat řadový šestiválec přeplňovaný až třemi turbodmychadly. S tímto řešením mají u BMW zkušenosti z vývoje třikrát přeplňovaného turbodieselu o objemu 3,0 litru.

Současné provedení BMW M3 se doprodává, verze kupé a kabriolet by však měly zůstat ve výrobě ještě nějakých 6 měsíců, tudíž produkce skončí někdy koncem tohoto roku. Co se týče budoucích motorů v nejsilnějších BMW, ty by prý měly být skutečně blíže sériovým motorům od mnichovské automobilky, nicméně by se měly dočkat odpovídající péče od specialistů z BMW M. Také se prý nemusíme děsit masivního nástupu čtyřkolek. Podle Friedricha Nitschkeho, šéfa BMW M, je systém pohonu všech kol stále moc kompromisní. Přidává kila navíc a také otupuje řízení. Pro zájemce o opravdu silné a rychlé čtyřkolky s emblémy BMW M tak budou v budoucnu připravena především SUV, běžné modely si zachovají poháněnou pouze zadní nápravu.

Na přetřes přišla také otázka ohledně tříválce, který se co nevidět ukáže v běžných vozech BMW. Bude se jednat jak o zážehové, tak i vznětové agregáty. Nitschke se zmínil, že výkonový potenciál zážehového tříválce o objemu 1,5 litru by mohl být až někde okolo 231 kW/310 koní. Dočkáme se tedy tříválcového eMka? Doufáme, že ne!

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: