Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

EU: průměrná spotřeba klesne do roku 2025 na 2,2 litru

News

02.05.2013

Evropská unie plánuje zavést nové regule, které donutí výrobce automobilů snížit průměrnou spotřebu jejich modelů na 2,2 litru na 100 km do roku 2025.

Autor:Ondřej ŠámalFoto:

Dnešní automobilový průmysl se točí prakticky jen okolo snižování spotřeby a emisí. Když na automobilky netlačí zákazníci, dělá to někdo jiný. V našem případě například Evropská unie, jejímž členem jsme čerstvě 9 let (od 1. května 2004). Na veřejnost nyní prosákly informace o tom, že Evropská unie plánuje zavést regule, podle kterých by měla průměrná spotřeba automobilů klesnout během příštích 12 let na neuvěřitelných 2,2 litru na 100 kilometrů.

V roce 2017 se totiž podle všeho dostane v platnost nová metodika měření spotřeby s označením WLTP, kterou má na svědomí OSN. Ta má prý lépe reflektovat spotřebu  reálných podmínkách. A právě rozdíl mezi udávanou a reálnou spotřebou je jedna z věcí, na kterou si zákazníci stěžují. Platí to především u přeplňovaných zážehových motorů, které sice vykazují při nižším zatížení také nižší spotřebu, nicméně v provozu se leckdy spotřeba odchýlí od té tabulkové až o několik desitek procent. Někteří zákazníci především v USA dokázali z tohoto důvodu vysoudit na automobilkách nemalé odškodnění, v Evropě se zatím podobně pře neiniciovaly.

V současné době je naplánován pokles průměrných emisí CO2 ze současných 130 g/km na 95 g/km do roku 2020. Tento cíl je pro většinu automobilek celkem dosažitelný, velká část v Evropě prodaných automobilů totiž patří do segmentů B (např. Fabia) a C (Volkswagen Golf). Problémy tak budou mít především prémioví výrobci, kteří se na tuto situaci již začínají připravovat. Audi plánuje masivní ofenzivu automobilů na zemní plyn a také plug-in hybridy, podobné plány má i BMW se svými modely řady „i“. Restrikce se samozřejmě nebudou týkat malovýrobců, tedy těch, kteří vyrobí méně než 1000 automobilů ročně. Pro ostatní automobilky, například pro Ferrari nebo Bentley, bude výhodné být součástí velkého koncernu, kde se větší objem emisí prostě rozmělní mezi ostatní značky.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: