Fiat vyvíjí osmiválcový turbodiesel
28.04.2013
Italský koncern by mohl během několika let uvést nový osmiválcový turbodiesel určený především pro automobily Maserati. Nicméně nevylučuje se použití ani u jiných automobilek, například u Jeepu, který je součástí italského obra.
Maserati v uplynulých dnech představilo nový šestiválcový turbodiesel o objemu 3,0 litru, který se objeví pod kapotou sedanu Ghibli. Nové modely a především i nové pohonné jednotky včetně těch vznětových mají nastartovat novou éru Maserati a dovést ji k hranici 50 000 prodaných vozů ročně. Turbodiesely jsou určené především pro evropské trhy, kde to prostě bez nafty nejde ani v segmentu prémiových a luxusních automobilů. První vlaštovkou je šestiválec, nicméně ve vývoji je i větší osmiválec o objemu 4,0 litru.
Osmiválec by mohl produkovat až 268 kW/365 koní, což je o celých 66 kW/90 koní více než v případě vznětového šestiválce v modelu Ghibli. Jasným kandidátem na tento motor je v lednu představená nová generace vlajkové lodi Quattroporte, které s menším Ghibli sdílí zážehové přeplňované jednotky. Maserati by se navíc stalo jedním z výrobců, který mají ve své nabídce diesel i se šesti válci, přece jen downisizing a apel na co nejnižší spotřebu a emise donutilo například takové BMW přijít se třikrát přeplňovaným šestiválcem, který se ale svým výkonem větším osmiválcům vyrovná.
Kromě Maserati by se vznětový V8 mohl objevit i u dalších značek patřících do koncernu Fiat Group. Jako nejžhavější kandidát se jeví značka Jeep s modelem Grand Cherokee, který by se tak připojil k Porsche Cayenne S Diesel. Na příchod nového osmiválce si ale zatím počkáme do roku 2016.