Seat má nového šéfa. Dovede jej k zisku?
16.04.2013
Problémové dítko koncernu Volkswagen AG dostalo nového předsedu představenstva. Jürgen Stackman má značku nastartovat a dovést ji k vytouženému zisku.
Seat to neměl poslední roky moc lehké. Nejdříve mu byla přisouzena role sportovně laděné značky, nicméně přílišná technická příbuznost s ostatními koncernovými vozy moc emocí neslibovala. Minulé roky byly ve znamení jednotného designu, který byl sice líbivý, nicméně jednotlivé modely značky Seat spolu až moc splývaly. Zdá se ale, že s příchodem nového Leonu se může situace pomalu měnit k lepšímu. Kromě pětidveřového hatchbacku se představí i jeho třídveřová varianta a především také Leon ST, tedy v Evropě tolik populární kombi.
Pomoci k lepším zítřkům mají nejenom nové modely, ale také nově jmenovaný předseda představenstva Jürgen Stackman, který dříve pracoval například pro konkurenční Ford. Zkušený manažer tak nahrazuje Jamese Muira, který nedávno prohlásil, že Seat musí své prodeje minimálně zdvojnásobit, aby přežil. To znamená růst z dnešních 320 000 prodaných vozů na více než 600 000, což rozhodně není jednoduchý úkol.
Centrum pro automobilový výzkum při Univerzitě v Duisburgu nicméně přineslo (nejen) pro Seat černou předpověď. Podle ní Volkswagen na Seatu nikdy vydělávat nebude. Může se tedy stát, že španělská automobilka během příštích několika let prostě zanikne, nebo bude prodána Číňanům. Nahradit by ji mohla Alfa Romeo, o kterou má Volkswagen eminentní zájem už delší dobu. Nejdříve to vypadalo, že Sergio Marchionne, šéf koncernu Fiat, pod který Alfa spadá, nechtěl o prodeji této značky vůbec slyšet. Nicméně peníze jsou peníze a ty hodí se vždycky. V posledních týdnech to vypadá, že německo-italské námluvy mohou dopadnout dobře pro všechny strany. Fiat se zbaví problémové značky a Volkswagen do svého portfolia získá automobilku se slavným jménem, která by mohla těžit z prakticky bezedných skladových zásob celého koncernu VAG.