Saab chystal novou generaci kupé Sonett
15.04.2013
Již zaniklá švédská automobilka měla smělé plány. Vedle nové generace modelu 9-3 měla v plánu také čtyřmístné kupé s legendárním názvem Sonett.
Ještě předtím, než Saab definitivně ukončil svou existenci, měl na stole plány hned na několik nových aut. Stěžejním modelem značky měla být nová generace vozu střední třídy s označením 9-3, která se měla částečně vrátit k designu modelů 90 a 900, které přinesly značce největší úspěch. Ze Saabu 9-3 pak mělo vycházet také čtyřmístné kupé, které by se postavilo například Audi A5.
Saab Sonett měl použít platformu Phoenix, na které měla být postavena i 9-3. Zatímco dříve používaly Saaby techniku koncernu General Motors, po osamostatnění se musela automobilka shánět zdroje jinde. Padla tedy volba na BMW. Jednat se mělo především o známou přeplňovanou zážehovou šestnáctistovku, kterou najdeme například v modelech MINI. K dispozici měly být kromě verzí s pohonem předních kol také čtyřkolky.
Design měl na starosti Jason Castriota, který si pro Sonett přichystal krátký přední převis a oproti modelu 9-3 také o něco delší rozvor. Přední světlomety měly být stejné jako v případě většího Saabu 9-5, nicméně pro rok 2014 byl naplánovaný facelift, který by jednotlivé modely více odlišil.
Nicméně jak všichni víme, Saab ukončil svou činnost dříve, než stačil uvést na trh novou generaci modelu 9-3. Výrobní zřízení převzala čínská firma NEVS, která má v plánu obnovení výroby. Prozatím počítá především s elektromobilem na základech Saabu 9-3, nicméně než se rozběhne výroba, má tuto mezeru zaplnit „devět-trojka“ s klasickým zážehovým motorem. Jak to ale vše nakonec dopadne, je zatím ve hvězdách. V případě Saabu je nutné být velkým optimistou.