Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

AMG: V12 udržíme ještě minimálně 6 let

News

12.04.2013

Exkluzivní úpravce a součást automobilky Mercedes-Benz bude nabízet vidlicové dvanáctiválce ještě minimálně pět šest let.

Autor:Ondřej ŠámalFoto:

Doba je neúprosná. kdysi bylo nemyslitelné, aby ve sportovním voze bilo méně než šest válců. Dnes je však naprosto běžné, že automobilky čím dál tím častěji nasazují menší přeplňované jednotky, které mají výkon stejný nebo dokonce vyšší než jejich objemnější sourozenci. podobnou taktiku chystá například Porsche, které tento podzim představí nový plochý čtyřválec přeplňovaný turbem, který by měl zamířit do modelů Boxster a Cayman.

Nicméně stále ještě existují automobilky, které si neumjí představit svět bez velkých motorů. Jednou z nich je například Mercedes-Benz, respektive tovární divize AMG, která má na starosti ty nejexkluzivnější modely s trojcípou hvězdou. Zvlášť pro zákazníky z Ruska, Blízkého východu nebo Číny je otázkou prestiže vlastnit to nejlepší, co se vyrábí. A to jsou právě vozy amg s přeplňovaným dvanáctiválcem.

Podle výkonného ředitele AMG Oli Källeniuse se příštích minimálně 6 let nemusíme obávat, že by dvanáctiválec z jejich nabídky definitivně zmizel. I přes nedávno provedené změny se však obává, že v budoucnu bude podobný motor jen horko těžko obhajovat. Zvlášť pokud se na trh dostanou nové hybridní pohony, které jsou velmi pravděpodobně tím směrem, jakým se drtivá většina automobilek vydá.

Nicméně máme pro vás i pozitivní zprávy. Jistě si všichni pamatujeme na model C 30 AMG, tedy vznětový třílitr s výkonem 171 kw/232 koní. Ola Källenius naštěstí potvrdil, že diesely nejsou v hledáčku jejich zájmu. Nicméně také není úplně vyloučeno, že Mercedes využije podobného postupu jako konkurenční BMW (viz divize M Performance a její tri-turbo šestiválec 50d)  a nevytvoří novou značku, která by se na ladění turbodieselů zaměřila.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: