Maserati Ghibli: konkurent pro BMW řady 5 odhalen
09.04.2013
Sedan vyšší střední třídy Ghibli má být pro Maserati jedním z klíčových modelů, který potáhne prodeje až k vytyčené hranici 50 000 vozů ročně. Kromě přeplňovaného šestiválce se dočkáme i většího osmiválce, turbodieselu a pohonu všech kol.
Maserati se v poslední době nadechuje k velké ofenzivě. Po představení nové generace luxusního sedanu Quattroporte se ukázaly první snímky menšího modelu Ghibli, který by měl konkurovat především BMW řady 5 nebo modernizovanému Éčku od Mercedesu. Jméno Ghibli použila automobilka naposledy v roce 1997, kdy jím označovala předchůdce pozdějšího modelu 3200 GT.
Novinka je postavena na zkrácené platformě Quattroporte, se kterým se bude vyrábět v bývalé továrně Bertone ve městě Grugliasco nedaleko Turína. Design se inspiruje současných trendem vozů Maserati a nejvíce připomíná právě větší Quattroporte. O podobu Ghibli se postaral bývalý ředitel designu studia Pininfarina a současný ředitel designu skupiny Fait Group Lorenzo Ramaciotti ve spolupráci s designérem značky Maserati Marco Tenconem.
Co se týče motorů, očekává se prakticky totožná nabídka jako v případě Maserati Quattroporte. Zážehové jednotky bude reprezentovat dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3,0 litru o výkonu 287 kW/390 koní a osmiválec 3.8 se dvěma turby, který nabídne dokonce 358 kW/523 koní. Na evropských trzích bude k dispozici také třílitrový vznětový šestiválec od VM Motori. Kromě pohonu zadních kol bude Maserati Ghibli nabízeno také se systémem pohonu všech kol.