Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Peugeot a Citroën chtějí více odlišit své modely

News

14.03.2013

Koncern PSA Peugeot Citroën se nenachází zrovna v dobré finanční kondici. Jednou z příčin je prý přílišná podobnost mezi spřízněnými modely. To by se však v budoucnu mělo změnit.

Autor:Ondřej ŠámalFoto:

Druhý největší výrobce automobilů se v současnosti potýká hned s několika problémy. Domácí trh vykazuje meziroční propady o několik desítek procent, nelichotivé jsou i finanční výsledky samotného koncernu, který doplácí na příliš úzké portfolio a vysoké náklady na výrobu, které se promítají do nízkého zisku z každého jednotlivého vyrobeného vozu. PSA tak nezbývalo nic jiného, než navázat partnertsví s jinou problematickou automobilkou, německým Opelem, respektive mateřským koncernem GM. Výsledkem této kooperace budou čtyři nové modely pro každou zúčastněnou automobilku.

Dalším problémem Peugeotu a Citroënu je také příliš velká podobnost jednotlivých modelů, na kterou začínají obě automobilky tvrdě doplácet. Podobnou situaci můžeme vidět i jinde, například u Volkswagenu jsou na kanibalizaci svých modelů velmi hákliví. Nicméně německým konkurentům se během let podařilo vyprofilovat jednotlivé své značky tak, že každá z nich si našla svou početnou skupinu zákazníků. Tedy až na Seat, u kterého se ale evidentně blýská na lepší časy.

Podobnou strategii teď chce zvolit i vedení PSA Peugeot Citroën. Dominantní Peugeot se totiž chce posunout v hierarchii koncernu o něco výše a postavit se spíše Fordu, Toyotě nebo Volkswagenu. Citroën má naopak se svou řadou modelů C tvořit spíše obranu vůči cenově agresivním konkurentům z řad Renaultu nebo dua Hyundai/Kia. Luxusnější a stylovější část značky však stále bude sázet na řadu DS.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: