Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Luxusní značky zažívají rekordní prodeje

News

08.03.2013

Dnešní situace na automobilovém trhu je dost paradoxní. Mainstreamové značky mají co dělat, aby nespadly do finančních problémů, výrobci prémiových a luxusních automobilů ale zažívají nejlepší měsíce v historii.

Autor:Ondřej ŠámalFoto:

Ekonomická krize ve většině vyspělých evropských trzích dostává mainstreamové automobilky, zejména tedy ty z našeho kontinentu, do velmi nepříjemné situace. Prodeje se v některých zemích (Francie, Itálie, Španělsko) propadají o desítky procent a tamní automobilky si zoufají. Problémy tak má nejen Fiat, ale také koncern PSA Peugeot Citroën nebo Ford, který se potýká s nadbytečnou kapacitou svých továren. Nic jistého nemá ani samotný Volkswagen AG, respektive automobilky Volkswagen a Škoda, které drží v černých číslech především rozvojové trhy. A Seat již tradičně jen tak tak pluje nad hladinou.

Na druhé straně tady ale mámé výrobce prémiových a luxusních automobilů, kteří paradoxně zažívají nejlepší roky v historii. Jedním z nich je například Porsche, které si za uplynulý únor připsalo +18%, když prodalo 10 454 aut. Největším trhem pro Porsche stále zůstávají Spojené státy, které ale jen těsně následuje Čína. Celkově prodalo Porsche za první dva měsíce roku 2013 22 515 aut. Nejprodávanějším modelem je již tradičně SUV Cayenne, kterého se v únoru prodalo 5 637 kusů, tedy více než 50 % z celkového počtu prodaných automobilů za druhý kalendářní měsíc. Kultovních „devětsetjedenáctek“ se pak prodalo 1 917 kusů, což představuje nárůst 13,1 % oproti stejnému období minulého roku. Celkový nárůst za první dva měsíce pak činí výrazných 22 % (22 515 prodaných vozů v období leden-únor 13‘ oproti 18 459 vozům z minulého roku).

Daří se také BMW Group, které hlásí dokonce nejlepší únor v historii. Za druhý měsíc prodal tento koncern 133 630 automobilů, což představuje nárůst o 4,7 %. Dařilo se především samotnému BMW, které dodalo v tomto roce svým zákazníkům již více než 222 000 automobilů. Naopak MINI nepatrně ztrácí, a to 3,9 %. Nícméně vzhledem ke startu prodejů nového modelu Paceman se předpokládá, že závěrečná čísla za tento rok budou rozhodně plusová.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: