Infiniti Q50 s dieselem od Mercedesu
06.03.2013
Nový sportovně zaměřený sedan Infiniti Q50 bude na evropských trzích k dostání také se čtyřválcovým turbodieselem o objemu 2,2 litru od Mercedesu.
Pro japonské automobilky je Evropa v drtivé většině případů až třetí nejdůležitější trh. Proto se kvůli nižšímu množství prodaných aut některým automobilkám vůbec nevyplatí vyvíjet vznětový motor, bez kterého to však na starém kontinentu prostě nejde. Jedním z takových případů je i spolupráce Toyoty s BMW, kdy mnichovští budou svým japonským partnerům dodávat čtyřválcové turbodiesely o objemu 1,6 litru a 2,0 litru. Dalším příkladem budiž i spolupráce luxusní divize Nissanu s koncernem Daimler, respektive Mercedesem, který dodá Infiniti čtyřválcové turbodiesely pro modely řady Q50 a pravděpodobně i pro kupé a kabriolet Q60.
Na ženevském autosalonu se představilo nové Infiniti Q50 se čtyřválcovým turbodiesel o objemu 2,2 litru, který disponuje výkonem 125 kW/170 koní a točivým momentem 400 N.m. To dovoluje vozu akcelerovat z 0 na 100 km/h za 9 sekund a rozjet se až na 230 km/h. Kombinovaná spotřeba v případě Infiniti je 4,4 litru. Stejný motor pak najdeme i u modelů Mercedes-Benz s označením 220 CDI BE.
Pro zájemce o silnější verzi připravila automobilka model Q50 Hybrid kombinující atmosférický šestiválec o objemu 3,5 litru a elektromotor, jejichž kombinovaný výkon činí 268 kW/364 koní. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere hybridnímu Infiniti 5,5 sekund a maximální rychlost dosáhne 250 km/h. To vše při kombinované spotřebě 6,2 litru na 100 km. Výhradně pro tento model pak bude k dispozici sedmistupňová automatická převodovka nebo verze s pohonem všech čtyř kol.