Volkswagen XL1 potřebuje pouze 0,9 litru na 100 kilometrů
21.02.2013
Volkswagen na nás v posledních dvou dnech chrlí jednu novinku za druhou. Nyní automobilka zveřejnila detaily týkající se superúsporného hybridního modelu XL1, kterému stačí pouze 0,9 litru nafty na 100 km!
Již za dva týdny začíná v Ženevě tradiční jarní autosalon, na kterém se kromě jiného představí i sériová verze diesel-elektrického Volkswagenu XL1. Tento dvoumístný vůz se chlubí rekordně nízkým součinitelem aerodynamického odporu o hodnotě 0.189. Kromě unikátního tvaru sází XL1 také na nízkou hmotnost 795 kilogramů. K pohonu tohoto silničního unikátu slouží dvouválcový! turbodiesel o objemu 0,8 litru o výkonu 35 kW/48 koní, kterému pomáhá elektromotor se 20 kW/27 koňmi. O přísun elektrické energie se starají akumulátory o kapacitě 5,5 kWh. Díky kombinaci vznětového motoru a elektromotoru spotřebuje XL1 pouhých devět desetin litru nafty na 100 kilometrů! Tento motor dostane také model Up! a velmi pravděpodobně i domácí Škoda Citigo.
Na stavbu tohoto 3888 mm dlouhého dvoumístného vozu byl z velké části použit karbon. Podle automobilky zvládne tento plug-in hybrid akcelerovat z klidu na 100 km/h za 12,7 sekund a zastaví se až u hranice 160 km/h. Z karbonu pak jsou vyrobeny také brzdy. Volkswagen XL1 nabídne dva režimy jízdy. Buď plne vsadí na elektrickou energii, na kterou ujede až 50 km, nicméně vzdálenost může být prodloužena až na necelých 500 kilometrů díky dvouválcovému turbodieselu s palivovou nádrží o objemu 10 litrů.
Volkswagen plánuje vyrobit nejdříve padesátikusovou sérii, nicméně další vozy mohou být vyrobeny na objednávku. O ceně zatím nemáme žádné informace, nicméně vzhledem k charakteru vozu očekáváme, že se bude pohybovat v řádech milionů korun.