Vozy BMW M si zachovají pohon zadních kol a manuál
19.02.2013
Ředitel divize BMW M Friedrich Nitschke potvrdil, že jejich vozy si v budoucnu zachovají pohon zadních kol a u některých modelů i možnost volby mezi manuální a automatickou převodovou. Zdá se, že někde je svět ještě v pořádku, díkybohu!
Jednu zkázu světa jsme nedávno překonali, nyní se zdá, že ta druhá byla na delší dobu odvrácena. Šéf divize BMW M totiž potvrdil, že jejich modely se nevydají cestou vozů od AMG, tedy že nabídnou také možnost pohonu všech kol. U vybraných modelů pak také zůstane v nabídce také manuální převodovka, nad kterou se u jiných aut pomalu stahují mračna.
Podle Nitschkeho je hlavním problémem implementace systému xDrive jeho hmotnost a také poskytnutí méně vzrušujícího jízdního zážitku, kterým jsou modely „eMkové“ modely pověstné. M Boss také potvrdil, že dokud bude existovat poptávka po vozech s manuální převodovkou, nevidí jediný důvod je z nabídky stahovat. V tuto chvíli musíme říct, že tento fakt se týká především amerických zákaznáků, kteří si na rozdíl od nás mohou objednat BMW M5 s šestistupňovým manuálem. Celkem paradox, když uvážíme, že právě Spojené státy jsou jinak mekkou automatických převodovek. U silných vozů to však až tolik neplatí.
Jeden ústupek však fanoušci budou muset přetrpět, společně s koncem současné generace BMW M3 zmizí z nabídky i poslední atmosférický motor. Nová M3 a M4 totiž vsadí na přeplňování, zatím však není jasné, zda bude dvojité nebo dokonce trojité. Nedočkáme se také M3 Gran Turismo, což není nijak překvapivé. Nové BMW M3 tak vyjede pouze jako sedan, kupé a kabriolet se totiž přejmenují na M4. Jestli je tento krok rozumný, uvidíme v příštích letech.