Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Čínský Qoros přiveze do Ženevy trojici novinek

News

15.02.2013

Čínské automobilky to zatím v Evropě neměly vůbec lehké. Nicméně automobilka Qoros to se svým vstupem na nejnáročnější trh myslí zcela vážně. Do Ženevy tak přiveze hned trojici nových modelů. Kromě sedanu se dočkáme také kombi a hybridního crossoveru.

Autor:Ondřej ŠámalFoto:

Evropský automobilový trh je poněkud konzervativní a nacionálně zaměřený. Ve Francii se tak prodávají především francouzská auta, v Německu pak ta německá a u nás zcela neohroženě kraluje domácí Škoda. V posledních letech jsme tak zažili jedinou větší „invazi“, a to ze strany značek Hyundai a Kia, jinak je trh velmi kompaktní a prakticky neměnný.

To však hodlá částečně narušit čínská automobilka Qoros, která na ženevském autosalonu začátkem března ukáže hned trojici nových modelů, které mají celkem velké šanci uspět. Prvním modelem je model Qoros 3 Sedan, jehož známe pod dřívějším názvem GQ3. Tento 4615 mm dlouhý vůz má zamířit především na zákazníky požadující tříprostorovou karoserii, pohledný vzhled a nízkou cenu. Pod kapotou tohoto vozu bude pracovat buď atmosférická šestnáctistovka o výkonu 93 kW/126 koní a točivém momentu 155 N.m nebo její přeplňovaná verze nabízející 115 kW/156 koní 210 N.m. Standardem bude šestistupňová manuální převodovka, která bude moci být nahrazena automatickou převodovkou o shodném počtu stupňů. Ve vývoji je však i nový přeplňovaný tříválec o objemu 1,2 litru a také nová přeplňovaná čtyřválcová šestnáctistovka s technologií přímého vstřiku.

Druhou novinkou je vůz s názvem Qoros 3 Estate a jedná se o kombi verzi již zmíněného sedanu. Poslední a nejzajímavější novinkou je koncept Qoros 3 Cross Hybrid. Jedná se o studii crossoveru designově vycházejícího ze sedanu, který však kombinuje přeplňovaný tříválec 1.2 a elektromotor. Zatímco klasický spalovací motor má na starosti pohon přední nápravy, o tu druhou se pak postará elektromotor. V praxi tak jde o podobné řešení, jaké používá i koncern PSA Peugeot-Citroën, kde však zážehový motor nahradil turbodiesel.

Po stránce vzhledu i techniky se tak rozhodně nejedná o vozy, které by neměly šanci uspět na vybraných evropských trzích. Však v podobné pozici byla ještě před pár lety Dacia, která si nesla stigma socialistické automobilky vyrábějící v licenci staré Renaulty. O pár let později se však jedná o respektovanou automobilku, jejíž odkaz následuje například koncern PSA Peugeot-Citroën nebo i samotný Volkswagen, který plánuje uvést na trh hned několik levných a jednoduchých modelů.

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: