Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Renault Clio R.S. 200 a Grandtour se představují

News

15.02.2013

Zhruba půl roku po premiéře hatchbacku představuje Renault také praktičtější kombi s názvem Grandtour a především sportovní verzí R.S. s výkonem 200 koní a dvouspojkovou převodovokou EDC.


Autor:Ondřej ŠámalFoto:

Rodina modelu Clio se právě rozrostla o další dva modely. Renault totiž oficiálně představil kombi verzi Grandtour a prozatimní vrchol nabídky v podobně modelu Clio R.S. od specialistů z francouzského Dieppe. Renault Clio Grandtour zaujme především prakticky založené zákazníky, kteří sice potřebují větší zavazadelník, ale také zároveň menší vůz. Clio Grandtour je totiž se svou délkou 4267 mm celkem kompaktní, přičemž zavazadlový prostor o objemu 443 litrů, respektive 1380 litrů po sklopení zadních sedaček bude dostatečný ve většině případů.

Motorová paleta bude shodná s tou u hatchbacku. Základ tak vytvoří atmosférický čtyřválec 1.2 16V o výkonu 55 kW/75 koní. Nad ním pak bude stát přeplňovaný tříválec 0.9 TCe s výkonem 66 kW/90 koní, který najdeme i v nové Dacii Sandero nebo Logan. Vznětové jednotky bude zastupovat osvědčený 1.5 dCi ve třech verzích. Základní verze vyjede s výkonem 55 kW/75 koní, silnější pak se 66 kW/90 koňmi, která pak bud k dispozici i ve verzi dCi 90 83g s kombinovanou spotřebou 3,2 litru na 100 km.

Clio R.S. už jen s turbem a dvouspojkou

Nová generace sportovního hatchbacku Clio R.S. je ve své podstatě revoluční. Zatímco předchůdce sázel na vynikající atmosférický dvoulitr, výhradně troje dveře a manuální převodovku, u současné verze je to přesně naopak. V duchu downsizingu najdeme pod kapotou přeplňovaný čtyřválec původem od Nissanu o objemu 1,6 litru s výkonem 147 kW/200 koní při 6000 min-1, přičemž točivý moment dosahuje hodnoty 240 N.m již při 1750 min-1. Maximální rychlost nového Clia R.S. pak je 230 km/h. Ostré Renaulty se nicméně kupují především kvůli skvělým zážitkům za volantem. Uvidíme tedy, jak nová generace s turbomotorem, šestistupňovým dvouspojkovým automatem a výhradně pěti dveřmi (později se dočkáme i ostrého kombi) pojede.

Na výběr bude opět mezi standardní verzí a příplatkovým paketem Cup, který nabídne výrazně nižší podvozek a pravděpodobně i intenzivnější zážitky za volantem. Přední náprava se bude mimo jiné spoléhat také na elektronickou uzávěrku diferenciálu, klasický mechanický samosvor velmi pravděpodobně k dispozici nebude.

Seznam kapitol

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: