Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mercedes-Benz E 400 - novinka v rámci modernizace

News

13.02.2013

Poměrně nenápadně zavádí Mercedes do portfolia pohonných jednotek nový dvěma turbodmychadly přeplňovaný benzinový třílitr se šesti válci a výkonem 245 kW. Nejvíce nám připomíná jednotku 3.0 TwinPower Turbo automobilky BMW.

Autor:Adam ŠrámekFoto:

Modernizovaná třída E stuttgartského výrobce luxusních a sportovních vozů s sebou přináší kromě nutného balíku nových asistenčních systémů také zcela novou motorizaci. Tou je benzinový vidlicový šestiválec s objemem 2996 cm3 o výkonu 245 kW a točivém momentu 480 N.m.

Podle parametrů se jedná o jednotku bi-turbo, tedy motor dopovaný dvojicí turbodmychadel. O downsizing se přesto zákonitě jednat nemusí, jelikož osmiválec 4.6 twin-turbo v nabídce nadále zůstává. Zajímavostí budiž, že novinka již nyní splňuje emisní normu Euro6, stejně jako verze E 200, E 250, E 300 BlueTEC a E 63 AMG.

V brožuře ani ve výpisu technických údajů podrobné informace nenajdete, ovšem ceník hovoří jasně. Nová verze E 400 zvládá zrychlení z 0-100 km/h za 5,9 s a rozjede se na elektronicky omezených 250 km/h. Udávaná spotřeba při tom činí 7,5 l/100 km a emise CO2 dosahují hodnoty 175 g/km. Cena za takto motorizovaný modernizovaný sedan třídy E startuje na 1 379 400 Kč.

V ceníku však nacházíme kromě klasické "zadokolky" také verzi s pohonem všech kol 4Matic za příplatek 66,5 tisíce Kč (1 445 950 Kč), která zrychluje 0-100 km/h za 6,3 s a disponuje shodnou maximálkou. 333 koní zde konzumuje dle výrobce o půl litru více, tedy 8 l/100 km.

O litr náročnější je pak silnější osmiválec v E 500 (300 kW/600 N.m), o zhruba půl litru úspornější zase slabší verze E 350 s atmosférickým 6válcem o objemu 3,5 l (225 kW/370 N.m). Nové E 400 tedy vyplňuje mezeru mezi atmosférickým šestiválcem a lahodným, avšak drahým osmiválcem. Přesně taková verze Mercedesu chyběla.

V obou případech se o přenos točivého momentu na kola stará 7stupňová převodovka 7G-Tronic Plus. Pro E 400 je určena bez příplatku standardní výbavová linie a nechybí ani možnost objednat verzi kombi.

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: