SsangYong Korando Turismo: Rodius po plastice
07.02.2013
Pravděpodobně vůbec nejošklivější auto v historii vyjíždí v nové generaci. Ta vsadila na líbivější tvary, nicméně kontroverze stále zůstává.
Automobily jihokorejské značky SsangYong jsme v minulosti mohli v celkém hojném počtu vídat i na našich silnicích. Pokud si pamatujete, vrcholný model Chairman postavený na základech Mercedesu třídy S W140, známého také pod přezdívkou Mamut, vozil po vlastech českých našeho nejlepšího hokejistu Jaromíra Jágra. Velmi populární však byly zejména terenní modely, které nabízely vcelku nekonfliktní design a techniku koncernu Daimler za velmi výhodou cenu. Nejkontroverznějším modelem značky pak bylo velké MPV Rodius s těžko definovatelným designem, pokud se o designu dá vůbec hovořit.
Nová generace si zachovává jak velkorysou nabídku vnitřního prostoru, tak i na (nejen) evropské poměry bizarní design. Do nového Koranda Turismo se vejde až 11 cestujících, přičemž zavazadlový prostor má objem až 3240 litrů. Do prodeje se pak dostanou tři různé výbavy – Luxury Touring (LT), Grand Touring (GT) a Royal Touring (RT). Bizarní auto, bizarní pojmenování výbav. V závislosti na výbavě však bude vůz obsahovat například multimediální systém s dotykovým displejem nebo navigaci.
K pohonu SsangYongu Korando Turismo, nebo Rodius, chctete-li, bude sloužit dvoulitrový turbodiesel spojený se šestistupňovým manuálem nebo pětistupňovou automatickou převodovkou původem z Mercedesu. Na domácím trhu a v Rusku však bude k dispozici i šestiválec 3.2.
Pokud tedy toužíte, nebo spíš potřebujete podobně velký vůz, může být Rodius zajímavou alternativou.