Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Nový Lexus IS poprvé v Česku!

News

01.02.2013

Poslední lednový den jsme měli jako jediní exkluzivní možnost shlédnout novou generaci sedanu IS na vlastní oči. Kromě této novinky se ukázal i unikátní supersport LFA z dílny Lexusu, který je jediný v celé České republice!

Autor:Ondřej ŠámalFoto:

Nová generace modelu IS se představila teprve před pár týdny a my již měli možnost spatřit jeden exemplář na vlastní oči. Jednalo se verzi IS 250 ve výbavě F Sport, která je obdobou M paketu od BMW nebo AMG paketu od Mercedesu. Na živo vypadá Lexus IS skvěle, agresivněji pojatý design se prostě povedl a dává zapomenout na poněkud nudný design předchozích Lexusů. Vystavená verze tvoří základ nabídky. Pod kapotou se nachází atmosférický zážehový šestiválec 2.5 nabízející 153 kW/207 koní. Na evropském trhu se představí ještě hybridní verze IS 300h s kombinovaný výkonem 162 kW/220 koní.

Více si o novém Lexusu IS můžete přečíst v novém čísle Autohitu, které vychází již dnes!

Kromě modelu IS jsme mohli vidět i unikátní superasport Lexus LFA, který je jediný v ČR! Pod kapotou tohoto krasavce, který vznikl pouze v 500 exemplářích a jehož výroba skončila v prosinci 2012, se nachází skvostný atmosférický desetiválec o objemu 4,8 litru a výkonu 412 kW/560 koní. Kromě standardní verze vznikla i speciální edice nazvaná jednoduše Nürburgring Package, která kromě aerodynamických vylepšení dostala i posílený motor, který vyprodukuje 420 kW/571 koní. I přes vysokou cenu, která se pohybovala okol částky 10 500 000 Kč, byla celá produkce vyprodaná již v červnu 2010, tedy dva a půl roku před ukončením výroby! Ač LFA byl oproti konkurenci výrazně dražší, Lexus na něm nevydělal ani yen. To však u podobných projektů bývá, však si vzpomeňme na Bugatti Veyron, které je i přes svoji astronomickou cenovku prodělečný projekt. Nicméně omezená série 500 kusů nezpůsobí značce a ani Toyotě, pod kterou Lexus patří, výraznější finanční problémy, však se také jedná o největší automobilku na světě.

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: