Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Audi RS 6 Avant Plus dostane 608 koní!

News

29.01.2013

Současná generace nejrychlejšího kombi od Audi vyjíždí ve standardní verzi s dvakrát přeplňovaným osmiválcem 4.0 TFSI o výkonu 412 kW, tedy 560 koní. Automobilka má však v plánu i výkonnější verzi Plus, která dostane až 608 koňských sil!

Autor:Ondřej ŠámalFoto:

Nově představené Audi RS 6 Avant upustilo od dvakrát přeplňovaného desetiválce původem z Lamborghini Gallarda a svezlo se na vlně downsizingu. To však v případě podobných modelů neznamená nic jiného, než že desetiválec nahradil o nic méně charismatický a potentní osmiválec, který najdeme například i v Bentley Continental GT V8. V případě Audi RS 6 Avant vyprodukuje tento motor skvělých 412 kW/560 koní, což je srovnatelné s konkurencí v podobě BMW M5 nebo Mercedes-Benz E 63 AMG. Nicméně zrovna posledně jmenovaný model bude k dispozici i ve varianta s výkonem až 585 koní, čímž by se tak Mercedes stal nejsilnějším z celé německé trojky. Audi však plánuje uvedení řady Plus, která by ke standardnímu výkonu přidala ještě pár koní navíc.

Audi RS 6 Avant Plus: až 48 koní navíc!

V Ingolstadtu totiž přemýšlejí, že by posílená RS 6 Avant dostala až o 35 kW/48 koní vyšší výkon, což by z ní udělalo rekordmana ve své třídě. Ostatně „plusových“ modelů má/měl tento výrobce v nabídce již několik, jmenujme například TT-RS Plus nebo první Audi RS 6+, které také se také pyšnilo s řádným dopingem. Kromě vyššího výkonu dostanou modely RS Plus i nižší hmotnost nebo jinak nastavený podvozek, tudíž by se nejednalo o pouhý „chiptuning“.

Na přetřes se dostala také otázka zvyšování výkonu u RS 5, která má pod kapotou úžasný atmosférický osmiválec 4.2. Podle Stefana Reidla, šéfa společnosti Quattro GmbH, která má nejostřejší Audi na starosti, je však tento motor na možném maximu svého výkonu, proto by se zaměřili především na snížení hmotnosti, která tento vůz dost trápí.

Seznam kapitol
Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: